ما فیلم را امری تزئینی نمی دانیم

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا ، حجت‌الاسلام و المسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان شامگاه جمعه 29 آبان 94 در مراسم اختتامیه چهل و پنجمین جشنواره فیلم رشد، که در سینما فلسطین تهران برگزار شد، درخصوص اهمیت فیلمسازی در سیاست‌های جدید حوزه تعلیم و تربیت گفت: در برنامه جدید آموزش و پرورش مبتنی بر سند تحول و برنامه درسی ملی رویکرد ما استفاده از رسانه‌های مختلف برای یادگیری و یاددهی است؛ ما همچنان که فضاهای جدید را مثل کتابخانه، پارک، موزه و ... امتحان می‌کنیم، در برنامه درسی‌مان بسته‌های آموزشی را پیگیری می کنیم که یکی از اجزاء این بسته‌ها فیلم است.

وی افزود: ما فیلم را امری تزئینی نمی دانیم بلکه فیلم در کلاس و در خدمت آموزش است.

معاون وزیر آموزش و پرورش درخصوص برگزاری جشنواره فیلم رشد گفت: گرچه جشنواره ها به منظور شناسایی و معرفی استعدادها برگزار می‌شوند، چند سالی است که جشنواره فیلم رشد علاوه بر این هدف مهم فیلم را به داخل کلاس‌ها می‌برد و آن را در دسترس مخاطبان اصلی آن یعنی دانش‌آموزان قرار می‌دهد.

محمدیان در ادامه به موانع موجود بر سر راه فیلمسازی آموزشی پرداخت و اظهار داشت: هنوز اقتصاد فیلم آموزشی چرخ‌هایش روان نیست و هنوز اقبال به سمت فیلم‌های گیشه ای است؛ ولی باید در این زمینه سرمایه‌گذاری کرد.

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به کارکرد بین‌المللی جشنواره رشد اشاره کرد و گفت: اگر رویکرد ما بین المللی است ما در این جهت حرکت می کنیم که پیام صلح و دوستی را برسانیم و دنیای خوبی برای فرزندانمان رقم بزنیم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: امیدوارم روزی برسد که نه تنها کودکان ایرانی که هیچ کودکی در سراسر جهان از خدمات آموزش و پرورش باکیفیت محروم نباشد و این ممکن نیست مگر در سایه صلح و دوستی.

چهل و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم رشد از 22 تا 29 آبان ماه همزمان با تهران در استان‌های مرکزی، خراسان جنوبی، گیلان، هرمزگان و سواحل مکران برگزار شده است.

مراسم اختتامیه جشنواره فیلم رشد عصر جمعه 29 آبان 94 با معرفی فیلمسازان برگزیده در شاخه های گوناگون در سینما فلسطین تهران برگزار شد.

تاریخ خبر: 
شنبه, 30 آبان, 1394

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.