تنها به رسانه کتاب نباید اکتفا کرد/ فیلم‌های آموزشی، رسانه متنوعی هستند

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاحیه چهل و چهارمین جشنواره فیلم رشد که در سینما فلسطین تهران برگزار شد، اظهار داشت: براساس برنامه درسی ملی، 11 حوزه یادگیری برای دستیابی دانش‌آموزان به شایستگی‌ها طراحی شده است که فضاها و محیط‌های یادگیری متنوع است.

وی افزود: آموزش و پرورش آینده باید از حصار کلاس بیرون بیاید و دیوار مدارس نباید مانع ارتباط دانش آموزان با بیرون باشد و همچنان که داخل مدرسه کتابخانه، کارگاه و آزمایشگاه محل یاددهی و یادگیری است، خارج مدرسه مانند موزه و پارک نیز می‌تواند این نقش را داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان با بیان اینکه تنها به رسانه کتاب نباید اکتفا کرد هر چند کتاب محترم و مقدس است، خاطرنشان کرد: رسانه‌های دیگر در کنار کتاب می‌توانند یک جمهوریت را ایجاد کنند و بسته آموزشی علاوه بر کتاب، مجله، کتاب کار و راهنمای معلم می‌تواند فیلم آموزشی و محتواهای الکترونیکی باشند که رسانه های متنوعی هستند.

وی افزود: البته فیلم جایگاه ویژه‌ای دارد و دو رسانه کتاب و فیلم هنوز می‌توانند کمک کنند؛ خودم فیلم را از سی‌دی‌های مختلف بیشتر دوست دارم.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: باید سینمای کودک و نوجوان که سینمای پاک است در جهان گسترش یابد و از دست‌اندرکاران سینما می‌خواهم با نیم‌نگاهی به اسناد آموزش و پرورش به کمک تعلیم و تربیت بیایند؛ جشنواره فیلم‌های آموزشی پرورشی رشد، کهن‌ترین است اما جشنواره پیری نیست و هر روز با نشاط‌ تر در عرصه تعلیم و تربیت نمایان می‌شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه فیلم آموزشی فیلم گیشه نیست، تصریح کرد: آنهایی که به دنبال سرمایه‌گذاری هستند شاید در جشنواره فیلم رشد به این آرزو کمتر دست می‌یابند، اما می‌توانیم با آثار مثبت جشنواره، سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان را تقویت کنیم تا برای فیلم آموزشی تأمین اعتبار کنند.

تاریخ خبر: 
شنبه, 24 آبان, 1393

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.