سرمایه گذاری روی فیلم‌های گیشه ای در کشور زیاد است

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام محمدیان جمعه شب در آیین اختتامیه چهل و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد که در سالن صبا صدا و سیمای خراسان رضوی برگزار شد اظهار کرد: باید توجه داشته باشیم که جشنواره فیلم رشد جشنواره ای برای یک سالن و یک شهر در پاییز نیست، بلکه تا سال بعد باید ادامه داشته باشد.

وی افزود: در سال گذشته بیشتر از یک میلیون دانش آموز از فیلم های جشنواره رشد دیدن کردند که به معنای شکوه است و باید فیلم های تربیتی که براساس سند تحول بنیادین است افزایش یابد.

معاون وزیرآموزش و پرورش تاکید کرد: باید ارکان تربیتی در دسترس دانش آموزان قرار دهیم، مطالب را عمق ببخشیم، شتاب سرعت یادگیری را بالا ببریم و ارزش های فرهنگی را در این فیلم‌ها نهادینه شود.

وی در خصوص مزیت های این جشنواره نسبت به سال های گذشته گفت: امسال این جشنواره در پایتخت فرهنگی جهان اسلام‌برگزار و یک سال کشور به نام امام رضا(ع) متبرک شد. همچنین از حوزه علمیه دعوت کردیم و حضور سینماگران حوزوی در فیلم های آموزشی شاهد بودیم.

محمدیان تاکید کرد: در آینده انتظار داریم تعلیم و تربیت هنر و سینما در کنار یکدیگر قرار گیرند و امسال کارگاه های آموزشی برای دانش آموزان و معلمان فیلم سازان داشتیم.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد فیلم آموزشی اقتصاد پویا و بانشاطی نیست گفت: در کشور ما بر روی فیلم های گیشه ای سرمایه گذاری می شود و سیاست گذران باید بر روی فیلم های آموزشی سرمایه گذاری کنند چرا که این سرمایه گذاری یک سرمایه با ثمر و بلندمدت است.

وی تاکید کرد: با عزم وزیر آموزش و پرورش برای تولید رسانه های پرشمار آموزشی گامی موثر در جهت تولید اینگونه آثار خواهیم داشت.

منبع خبر:

تاریخ خبر: 
شنبه, 11 آذر, 1396

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.