جشنواره بینالمللی فیلم رشد از فردا
حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان درباره اهداف جشنواره گفت: در سالهای اولیه سه تا هدف مد نظر ما بود، اولین هدف این بود که بتوانیم فیلمهای خوب آموزشی و تربیتی را شناسایی کنیم و آنها را به مخاطبان معرفی کنیم و در گام آخر بتوانیم از کسانیکه چنین تولیداتی را برای آموزش و پرورش داشتند هم دانش آموزان و هم معلمان تشکر کنیم.
او گفت: اخیراً دامنه این فعالیتها را وسیع تر کرده ایم و علاوه بر اینکه فیلم های خوب، شناسایی، معرفی و قدردانی می شوند، زمینه های تبادل تجارب تولید فیلم آموزشی را در داخل کشور گسترده کنیم.
محمدیان اضافه کرد: آلمان، آمریکا، اتریش، اسپانیا، استرالیا، استونی، اسلواکی، اکراین، انگلیس، ایتالیا، کانادا، سوئیس، صربستان، فرانسه، لسوتو، مکزیک، نروژ، هلند، هند و هنگکنگ، آذربایجان، آرژانتین، آفریقای جنوبی، برزیل، بلژیک، پرتغال، ترکیه، تونس، جمهوری چک، دانمارک، چین، روسیه، ژاپن، سوئد کشورهایی هستند که به جشنواره فیلم رشد فیلم ارسال کرده اند.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش، پیرامون وضعیت و چینش داوری آثارهای ارسالی به دبیرخانه جشنواره گفت: در این دوره از جشنواره فیلم رشد 15 داور مشغول به فعالیت هستند. بر این اساس در بخش داستانی کوتاه، داوری از مالزی و در بخش داستانی بلند داور آرژانتینی در جشنواره حضور دارند. همچنین در بخش مستند، داوری آلمانی و در بخش انیمیشن داوری از استونی به همراه داورانی از ایران کار داوری آثار را انجام خواهند داد.
محمدیان درخصوص نحوه پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان نیز گفت: این دانشگاه دانشجویان خود را بر اساس شرکت در کنکور سراسری انتخاب می کند و یکی از گزینه ها این است که دانشجویانی که تمایل دارند در دانشگاه فرهنگیان ادامه تحصیل بدهند آن گزینه را انتخاب و زمانیکه نمرات قبولی نهایی شد دانشجویان آماده به تحصیل در آموزشگاه فرهنگیان مصاحبه و گزینش اولیه صورت می گیرد و زمانیکه از فیلترهای مورد نیاز گذشتند این دانشگاه پذیرفته شدگان نهایی را بورسیه می کند و دانشجویان هم باید شرایط را تا پایان تحصیل حائز باشند تا بعنوان معلم استفاده شوند.
محمدیان درخصوص نحوه نظارت بر معلمان پرورشی هم گفت: معاونت پرورشی و فرهنگی وزارتخانه عهده دار ساماندهی و نظارت بر عملکرد این معلمان است و ارزیابی سالیانه از فعالیت همه همکاران شاغل در این بخش را برعهده دارند و دوره های تحصیل و یا دوره های آموزشهای پودمانی که منجر به ارتقاء مهارتهای حرفه ای همکاران شود را طراحی می کنند و با مرکز نیروی انسانی اجرایی می کنند و مهمترین عمده توجه همکاران ما در این حوزه تمرکز بر ارتقای مربیان در حوزه مشاوره و راهنمایی است.
- 1771 مرتبه بازدید
نظر دهید