افتتاح چهل و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد از 22 آبان با حضور وزیر آموزش وپرورش

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، حجت الاسلام والمسلمین محی الدین بهرام محمدیان اظهارکرد: چهل و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی آموزشی و تربیتی رشد از 22 تا 29 آبان در تهران و هم‌زمان در 5 استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در طول یک هفته برگزاری این جشنواره شاهد نمایش فیلم‌های علمی آموزشی و تربیتی برای دانش‌آموزان، معلمان، کارشناسان و خانواده‌ها خواهیم بود، گفت: امسال سیزدهمین دوره جشنواره دانش‌آموزان فیلمساز را نیز هم‌زمان با جشنواره رشد داریم و برای نخستین بار بخش دانشجومعلمان فیملساز را به جشنواره بین‌المللی رشد اضافه کرده‌ایم.

محمدیان تصریح کرد : با اشاره به اینکه این جشنواره در 5 بخش فیلم داستانی بلند، کوتاه، مستند، مستند علمی و پویانمایی برگزار می‌شود‌، گفت: آثار رسیده 946 اثر از 35 کشور جهان است که پس از دو مرحله انتخاب تعداد 198 اثر از 17 کشور به بخش مسابقه راه یافت.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی خاطرنشان کرد: 666 فیلم در بخش بین‌الملل داریم که 398 فیلم ایرانی و 268 فیلم خارجی است و در بخش دانشجومعلمان و معلمان، 126 فیلم حضور دارند که از این تعداد 27 فیلم برای دانشجومعلمان است و 154 فیلم نیز مربوط به بخش دانش‌آموزان فیلمساز است.

وی ادامه داد : کشورهای آذربایجان، آرژانتین، آفریقای جنوبی،‌ آلمان، آمریکا، اتریش، اسپانیا، استرالیا، استونی، اسلواکی، اکراین، انگلیس، ایتالیا، برزیل، بلژیک، پرتغال، ترکیه، تونس، جمهوری چک، دانمارک، چین، روسیه، ژاپن، سوئد، کانادا، سوئیس، صربستان، فرانسه، لسوتو، مکزیک، نروژ، هلند، هند و هنگ‌کنگ از شرکت‌کنندگان خارجی این جشنواره هستند.

محمدیان با اشاره به تفاوت جشنواره رشد با سایر جشنواره‌ها خاطر نشان کرد: فرق جشنواره رشد با سایر جشنواره‌ها این است که بعد از این جشنواره یک بخش کاربست مناسب داریم و در برنامه درسی ملی به استفاده از بسته‌های آموزشی به جای کتاب تأکید شده است که ما از فیلم‌های مناسب جشنواره، آنها را که مجوز خرید داشته باشیم خریداری کرده و در کنار کتاب‌ها برای دانش‌آموزان ارسال می‌کنیم و بخش اصلی کتاب تفکر سبک زندگی ما نیز فیلم‌های جشنواره رشد است.

تاریخ خبر: 
پنجشنبه, 21 آبان, 1394

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.