محمدیان: اقتصاد سینمای آموزشی لنگ است

زنگ آغاز فیلم رشد چهل و سوم با دو تقدیر زده شد.
به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، چهل و سومین جشنواره بین المللی فیلم رشد روز جمعه 3 آبان ماه با حضور مسئولان و جمعی از هیات داوران ایرانی و خارجی در سینما فلسطین کار خود را آغاز کرد.

براساس این گزارش، در مراسم افتتاحیه این رویداد حجت الاسلام بهرام محمدیان معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی، حمیدرضا کفاش دبیر جشنواره و جمعی از اعضای ایرانی و خارجی هیات داوران حضور داشتند.

در ابتدای این برنامه پیام ویدئویی علی اصغر فانی سرپرست وزارت آموش و پرورش پخش شد و پس آن در حرکتی نمادین کلیپی در خصوص انتخابات 92 پخش شد و در ادامه مراسم حمیدرضا کفاش دبیر چهل‌وسومین جشنواره فیلم رشد به ارائه گزارشی کوتاه از روند برگزاری چهل و سومین دوره جشنواره بین المللی فیلم رشد پرداخت.

وی گفت: دبیرخانه جشنواره فیلم رشد سعی کرده ضمن حفظ نکات مثبت دوره های پیشین، ویژگی های مثبتی را نیز به هر دوره بیافزاید که از جمله این ویژگی ها در چهل و سومین دوره برگزاری هم زمان جشنواره در سواحل مکران، تجلیل از ناصر ممدوح پیشکسوت دوبله، تجلیل از استان های برگزار کننده دوره گذشته، برگزاری دوره های آموزشی فیلمنامه نویسی برای دانش آموزان و معلمان، نمایش آثار جشنواره در 200 مرکز آموزشی، 13 سالن سینمایی و 10 کانون فرنگی آموزشی و ارتقای موضوعات از 11 به 20 عنوان است.

کفاش تحول بنیادین در آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت اسلامی، آموزش و پرورش خاص، آموزش بزرگسالان، کاربرد فناوری های نوین در عرصه آموزش و پرورش، پدافند غیرعامل، آداب و مهارت های زندگی و حقوق شهروندی، اقتصاد مقاومتی، فرهنگ و تمدن ایرانی- اسلامی و ... را از جمله موضوعات این دوره جشنواره برشمرد.

وی با اشاره به رشد آثار رسیده به جشنواره از 135 به 270 فیلم، افزود: پس از انتشار فراخوان جشنواره، 1532 فیلم از 48 کشور جهان به دبیرخانه این رویداد رسید که از این میان 1463 فیلم ایرانی و 269 فیلم خارجی بود. از این میان 269 اثر با نظر هیات داوران به مرحله مسابقه جشنواره راه یافت.

دبیر جشنواره بین المللی فیلم رشد هم چنین از معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش استان تهران، معاونت پرورشی و مرکز اطلاع رسانی آموزش و پرورش، بانک انصار، انجمن سینمای جوانان، مدارس سما، موسسه آوای هوشمند قلم، مرکز صلیب سرخ، مرکز سینمای مستند و تجربی، شهرداری و مرکز انیمیشن صبا به عنوان همراهی کنندگان این دوره جشنواره یاد کرد.

* اقتصاد سینمای آموزشی لنگ است

در ادامه این مراسم و پس از نمایش کلیپ جشنواره و یک اثر پویانمایی، حجت الاسلام بهرام محمدیان ضمن تبریک آغاز این دوره از جشنواره بین المللی فیلم رشد، گفت: ضمن تشکر از همراهی هنرمندان و فیلم سازان و هم چنین دست اندرکاران، امیدوارم به یمن تقارن آغاز جشنواره با ایام دهه ولایت، این رویداد به اهداف خود دست یابد.

وی با اشاره به اهمیت غدیر خم اظهار کرد: سال هاست جشنواره رشد را برگزار می کنیم و این رویداد قدیمی ترین جشنواره در کشور است و هر سال تلاش کردیم یه گام به جلو برداریم. سال های اولیه جشنواره با هدف دیدن فیلم های خوب و تقدیر از آن ها برگزار می شد اما در سال های اخیر سعی کردیم فیلم های خوب را وارد گردونه نظام تعلیم و تربیت کنیم تا جشنواره محصور در سینما نباشد و به کلاس درس رود و پشتیبان معلم و دانش آموز باشد.

محمدیان با بیان این که اقتصاد سینمای آموزشی لنگ است، افزود: دولت و هم چنین وزارت آموزش و پرورش باید از این سینما حمایت کند. احساس من این است که اگر فیلم سازان در چارچوب نظام آموزشی فیلم تولید کنند، مدارس نیز به این آثار اقبال نشان می دهند و فیلم های آموزشی پشتیبان اقتصادی خواهند یافت.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد سیستم آموزشی به جای اتکا به کتاب های درسی، از سایر ابزارهای آموزشی نیز بهره گیرد.

در ادامه این مراسم از فرامرز قباسیاه معلم فداکار گیلانغربی و هم چنین ناصر ممدوح پیشکسوت دوبله که سال‌هاست آثار جشنواره رشد را دوبله می کند، تقدیر شد.

براساس این گزارش بخش پایانی این مراسم به تقدیر از استان‌های برگزار کننده جشنواره چهل‌ودوم اختصاص داشت که استان‌های آذربایجان غربی،اردبیل،ایلام،سمنان،فارس و مرکزی به عنوان استان‌های ممتاز، خراسان رضوی، خوزستان،کرمان،کرمانشاه و مازندران به عنوان استانهای رتبه عالی و بوشهر، شهرستانهای تهران، قم،کردستان و هرمزگان به عنوان رتبه خلی خوب معرفی شدند.

سیروس حسن پور، داریوش بابائیان، انسیه شاه‌حسینی، سید سعید سیدزاده، اصغر پورهاجریان، ابراهیم اصغری و سید هادی محقق از جمله سینماگران حاضر در این مراسم بودند.

تاریخ خبر: 
شنبه, 4 آبان, 1392

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.