گنجاندن حفظ آیات قرآن در کتب درسی به صورت توصیه‌ای

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی این وزارتخانه با اشاره به اهم فعالیت‌های قرآنی وزارت آموزش و پرورش در حوزه تربیت حافظ قرآن گفت: حضور سه میلیون نفر از دانش‌آموزان در طرح ملی حفظ قرآن طی برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در وزارت آموزش و پرورش نشان از کارآمدی این برنامه‌هاست.

وی افزود: برای جذب دانش‌آموزان و ایجاد علاقه نسبت به حفظ قرآن باید با فرصت و برنامه‌ریزی این هدف متعالی را محقق ساخت. همچنین تربیت دانش‌آموزان حافظ کل قرآن و جلوگیری از بازگشت آنان به بی‌سوادی قرآنی یا ترک حفظ شان، از اهم فعالیت‌های سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش است.

محمدیان تصریح کرد: طبق آمار اداره کل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش 800 هزار نفر طی سال گذشته در طرح‌های قرآنی وزارت آموزش و پرورش شرکت کردند.

وی با بیان این مطلب که برای گنجاندن مباحث حفظ قرآن کریم در دروس دانش‌آموزان آمادگی داریم، عنوان کرد: برای جذب دانش‌آموزان به موضوع حفظ قرآن کریم برنامه‌ریزی‌هایی ویژه کتب درسی صورت گرفته اما مهم‌ترین رسالت وزارت آموزش و پرورش، تدریس روخوانی و روانخوانی در سطح عمومی دانش‌آموزان است.

وی افزود: دوره‌ابتدایی زمان آموزش مبانی مقدماتی قرآن کریم و دوره راهنمایی مقدمه آشنایی دانش‌آموزان با مفاهیم قرآن و دوره متوسطه زمان تدبر در آیات قرآن و بکارگیری عملی آنها در زندگی دانش‌آموزان است که از اهداف سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش است. علاوه بر این به صورت فوق‌العاده و ویژه استعدادهای قرآنی مدارس برنامه فوق‌العاده پیش‌بینی شده تا بتوان به هدف تربیت 10 میلیون حافظ کل قرآن کریم دست یافت و در این میان سهم وزارت آموزش و پرورش چشم‌گیر باشد.

حجت‌الاسلام محمدیان اظهار داشت: در کتب درسی آیاتی کوتاه به صورت توصیه‌ای برای حفظ دانش‌آموزان گنجانده شده است اما برنامه اصلی برای استعدادهای مشترک دانش‌آموزان پیش‌بینی شده تا تربیت قرآنی در مدارس نهادینه شود و آموزش روخوانی و روانخوانی، مفاهیم و تدبر، عمل و انس قرآن دانش‌آموزان مهم‌ترین هدف وزارت آموزش و پرورش بوده که در این میان علاقه به حفظ آیات قرآن کریم نیز در میان دانش‌آموزان ترویج می‌شود.

منبع خبر:

کلیدواژه:

تاریخ خبر: 
جمعه, 11 مرداد, 1392

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.