مهجوریت‌زدایی از قرآن باید برنامه اصلی آموزش و پرورش باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان صبح امروز در آیین افتتاحیه بیست و یکمین و بیست و دومین کنگره قرآنی دانش‌آموزان پسر مدارس استعداد‌های درخشان سراسر کشور اظهار کرد: از زحمات و تلاش‌های مسئولان آموزش و پرورش استان در راستای برگزاری این کنگره نهایت تشکر و قدر‌دانی را داریم.

وی با بیان اینکه امیدواریم با تلاش‌های متولیات امر، سازمان ملی استعداد‌های درخشان بیش از پیش موفق باشد، اضافه کرد: قرآن از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است و قرآن به عنوان محکم‌ترین و متقن‌ترین سند دینی ما محسوب می‌شود.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه هیچ سندی در متون دینی ما به استحکام قرآن نیست، تصریح کرد: تمام ادیان الهی نیازمند و محتاج قرآن هستند و کتاب تمام انبیای الهی که برای هدایت بشری آمده بودند، تاریخ مصرف داشته است.

وی با اشاره به اینکه معجزه پیامبرانی چون حضرت ابراهیم و حضرت موسی (ع) محصور در زمان و مکان بوده و معجزه آنها از جنس حس و مادی بوده است و معجزه آنها امروز کاربردی ندارد، ادامه داد: قرآن به عنوان معجزه پیامبر اکرم (ص) و دلیل حقانیتش محسوب می‌شود.

بهرام محمدیان با بیان اینکه قرآن به لحاظ همه چیز معجزه است، تاکید کرد: قرآن معجزه نبوت پیامبرانی مانند موسی و ابراهیم (ع) را امضا کرده است.

وی با تاکید بر اینکه استفاده‌های نا‌مطلوب یکی از بزرگ‌ترین ظلم‌هایی است که در حق قرآن شده، افزود: شکر نعمت در مقابل قرآن به درستی انجام نشده و پاسخ مناسب و درستی به آن داده نشده است.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه استفاده مناسب از قرآن به میزان بسیاری ضرورت دارد، گفت: از قرآن باید در تمام ابعاد زندگی استفاده شود و قرائت قرآن باید همراه با تدبر در آن باشد.

وی با بیان اینکه ما دانش را کسب می‌کنیم که از این دانش در زندگی خود و در راستای پیشرفت جامعه استفاده کنیم، اظهار کرد: دانش‌آموزان و نخبه‌های قرآنی باید به دیگران کمک کنند و آموزه‌های قرآنی خود را نیز به دیگران آموزش بدهند.

بهرام محمدیان با تاکید بر اینکه مهجوریت‌زدایی از قرآن باید در آموزش و پرورش باید صورت بگیرد، ادامه داد: در دوره ابتدایی باید رو‌خوانی و روان‌خوانی قرآن در میان دانش‌آموزان تثبیت شود و در دوره راهنمایی نیز تلاوت قرآن باید صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه در دوره‌های آتی نیز باید فهم در قرآن و عمل به قرآن در میان دانش‌آموزان تثبیت شود، تصریح کرد: مهجوریت‌زدایی از قرآن نیازمند این است که برنامه درسی دانش‌آموزان مبتنی بر قرآن باشد و این موضوع باید یکی از برنامه‌های اصلی آموزش و پرورش باشد.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نظام برنامه‌ریزی را باید تغییر بدهیم، اضافه کرد: نظام برنامه‌ریزی باید مبتنی بر قرآن و آموزه‌های دینی باشد و باید از قرآن استفاده بهینه شود و برای مهجوریت‌زدایی از قرآن در آموزش و پرورش باید راهکار‌های لازم ارائه داده شود.

کلیدواژه:

تاریخ خبر: 
چهارشنبه, 12 آذر, 1393

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.