مبنا قرار دادن قرآن در تمام برنامه‌ریزی‌ها؛ اصل مهجوریت‌زدایی از کلام‌الله مجید

حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، توسعه و ترویج فرهنگ، معارف و فعالیت‌های قرآنی در کشور را از دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد.

وی ادامه داد: در سال‌های قبل از انقلاب اسلامی برای برگزاری یک جلسه قرآن به معنای واقعی، دلسوزان قرآن و معارف اهل بیت(ع) مشقت‌های فراوانی را متحمل می‌شدند و از سوی دستگاه‌های امنیتی مورد آزار و اذیت قرار می‌گرفتند.

حجت‌الاسلام محمدیان با بیان اینکه انقلاب اسلامی، قرآن را به صحنه جامعه ما آورد، گفت: امروز انبوه قاریان و حافظان قرآن کریم به ویژه نوجوانان و جوانان در کشورمان مایه مباهات هستند. آموزش و پرورش، مجامع قرآنی، نهادهای مردمی تلاش‌های زیادی را در جهت تبلیغ و ترویج معارف قرآنی انجام می‌دهند.
وی ضمن یادآوری فعالیت‌های شکل گرفته در آموزش و پرورش و همچنین برنامه جدید درس قرآن در دوره ابتدایی و متوسطه اضافه کرد: کارهای بسیار بزرگی هنوز در این زمینه باقی است و باید همت‌ها را مضاعف کرد. اصل کار این است که نوجوانان و جوانان ما با قرآن انس بگیرند و قرآن از مهجوریت بیرون آید.

حجت‌الاسلام محمدیان افزود: مهجوریت زدایی از قرآن تنها در گسترش قرائت و تجوید و حفظ خلاصه نمی‌شود، اصل مهجوریت زدایی از قرآن در آن است که در تمام حوزه‌‌ها و عرصه‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، قرآن مبنای برنامه‌ریزی قرار گیرد. ما نیازمند این هستیم که بدون دل سپردن و چشم دوختن به تفکرات غربی، با الهام از قرآن برنامه‌های توسعه را در کشور تدوین کنیم. قرآن کتاب زندگانی است و زندگی بدون قرآن، حیات طیبه نخواهد بود.

کلیدواژه:

تاریخ خبر: 
يكشنبه, 20 بهمن, 1392

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.