تدبر در قرآن و مفاهیم آن در جامعه حاکم نیست

حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام‌محمدیان، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی از راه‌های فهم قرآن «تدبر» در آن است. نباید فراموش کنیم که این تدبر نیز باید اجرایی شود زیرا هنوز قرآن و مفاهیم آن در جامعه ما حاکم نیست.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اختتامیه دوازدهمین جشنواره کتاب‌های تربیتی و آموزشی رشد ویژه کتاب‌های قرآنی (یکشنبه 29 آذرماه) با حضور حجج‌الاسلام محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمید محمدی، دبیر کمسیون قرآنی شورای عالی انقلاب فرهنگی، محی‌الدین بهرام محمدیان، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش، محمد ناصری، دبیر جشنواره دوازدهم و نویسندگان و ناشران قرآنی در مدرسه دارالفنون برگزار شد.

لزوم تدبیر برای مهجوریت‌زدایی از قرآن

حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام‌محمدیان، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در این مراسم گفت: جشنواره دوازدهم با رویکرد کتاب‌های قرآنی و با دو هدف ایجاد انگیزه بین نویسندگان، ناشران و تأملی در آثار آموزشی قرآن برگزار می‌شود. جامعه نیازمند شناسایی آثار فاخر قرآنی‌ است. وزارت آموزش و پرورش نیز برای احصاء تولیدات قرآنی سراغ ناشران و نویسندگان رفته تا تولیدات این گروه را شناسایی کند.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر فتنه‌های بسیاری مانند جریان‌های اعتقادی، فرهنگی و اجتماعی به انسان معاصر روی آورده‌اند، گفت: اگر ما وجود این فتنه‌ها را قبول کنیم باید راهکار مناسبی را نیز برای جلوگیری از این فتنه‌ها بیندیشیم. اگر امروز در جامعه ایمانی و اسلامی نسبت به امور معنوی بی‌توجه هستیم به این دلیل است که قرآن در بین ما مهجور بوده است.

محمدیان ادامه داد: یکی از راه‌های فهم قرآن «تدبر» در آن است، البته نباید فراموش کنیم که این تدبر نیز باید اجرایی شود. هنوز قرآن و مفاهیم آن در جامعه ما حاکم نیست. ما باید قرآن را با اجتماع خود همسو کنیم. همان‌طور که می‌دانید با آویزان کردن چراغ روشن بر شاخه‌های لخت و عور درختان هیچ وقت بهار از راه نمی‌رسد.

تاریخ خبر: 
دوشنبه, 30 آذر, 1394

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.