باید در آموزش و پرورش مهجوریت زدایی از قرآن انجام گیرد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، دکتر محمدیان در بیست و دومین کنگره سراسری قرآن کریم سمپاد اصفهان، ضمن گرامی داشت مقام شهیدان نظام تعلیم و تربیت و شهدای هسته ای افزود : قرآن محکم ترین سند دینی ما است و هیچ سندی در متون دینی به استحکام قرآن نیست .

وی افزود : حقانیت هیچ دینی را نمی توان ثابت کرد مگر با داشتن قرآن .

دکتر محمدیان گفت : پیامبر ما پیامبر خاتم است و جنس معجزه او همیشه جاوید و بر فکر و عقلانیت استوار بوده و دلیل بر حقانیت اوست .

معاون مقام عالی وزارت گفت : یکی از نعمت هایی که خداوند برای انسان قرار داد وجود پیامبر و قرآن است که باید راهنمای عمل ما باشد.

وی اضافه کرد:از قرآن باید برای آموختن، تدبر و به کاربستن و به دیگران یاد دادن استفاده کرد و باید در آموزش و پرورش مهجوریت زدایی انجام گیرد .

دکتر محمدیان: در دوره ابتدایی باید روخوانی و روان خوانی آموزش داده شود و در دوره متوسطه دانش آموز باید با مفاهیم قرآن، فرهنگ قرآنی و تفسیر روان قرآن آشنا شود.

وی افزود : در سند تحول بنیادین هدف دستیابی به حیات طیبه،ارتباط با خدا، خدمت به خلق، عنصر تفکر، علم، ایمان و اخلاق است و نظام برنامه ریزی در علوم پایه و علوم انسانی باید مبتنی بر آموزه های دینی و الهامات قرآنی باشد

معاون پژوهشی وزیر گفت : توصیه من به شما دانش آموزان که از استعداد و ضریب هوشی بالایی برخوردارید این است که قرآن را به دیگران بیاموزید .

در ادامه محمد حسن قائدیها مدیرکل آموزش و پرورش استان و رئیس ستاد برگزاری کنگره گفت : صفای دل در گرو تلاوت قرآن است و آنچه در کنار صوت، تلاوت، و خواندن قرآن مهم است فهم قرآن و عمل به آیات قرآن است .

وی افزود: تلاوت قرآن و ذکر در زندگی انسان اثرگذار است و از بلای قرار گرفتن در مسیر کج راه ها و انحرافات دور می شود .

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان خطاب به دانش آموزان نخبه گفت: شما حاملان قرآن هستید و توصیه من به شما دانش آموزان که از بین نخبگان قرآنی انتخاب شده اید این است که آموزه های قرآن را سرلوحه زندگی خود قرار دهید و به آن عمل کنید و دست از قرآن نکشید و رابطه خویش را با معارف آسمانی قطع نکنید .

کلیدواژه:

تاریخ خبر: 
سه شنبه, 11 آذر, 1393

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.