پژوهش باید در خدمت برنامه‌ریزی و رفع مشکلات آموزش و پرورش باشد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، دکتر محمدیان در مراسم گرامی‌داشت هفته پژوهش که در سینما فلسطین برگزار شد، دست‌یابی به مراتبی از حیات طیبه را هدف آموزش و پرورش و دستگاه تعلیم و تربیت دانست و تأکید کرد: در ساختار جدید نظام آموزشی، حافظه‌مداری جای خود را به آموزش نحوه اندیشیدن داده است.
دکتر محمدیان به مهارت‌های اصلی گوش‌ کردن، سخن گفتن، خواندن و نوشتن اشاره کرد و افزود: مهارت تحلیل معنا در برنامه‌ریزی آموزشی مورد توجه قرارگرفته است.
وی با اشاره به این‌که در سند تحول بنیادین معلم یک پژوهشگر است گفت: براساس برنامه درسی ملی با شکوفایی فطرت، تعقل، ایمان و اخلاق و ... دانش‌آموزان پرسشگر تربیت می‌شوند.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به اینکه تکریم و تقدیر پژوهشگران یک تکلیف است گفت: در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، موضوعات مهم و اساسی موجود در نظام آموزشی همچون نیازهای واقعی برای تدوین سبک زندگی اسلامی و ایرانی، نحوه استقرار نظام آموزشی و روش‌های نوین شکوفایی فطرت در دانش‌آموزان مورد پژوهش قرارخواهدگرفت.
معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش به انجام ارزشیابی کتاب‌های درسی اشاره کرد و گفت: کتاب‌های درسی پایه اول ابتدایی مورد ارزشیابی قرار گرفته است و کتاب‌های پایه های دوم و ششم نیز ارزشیابی و نتایج حاصل اعمال خواهد شد.

تاریخ خبر: 
يكشنبه, 26 آذر, 1391

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.