تعمیق تربیت و التزام به ارزش‌های انقلاب اسلامی از اهداف کلان نظام تعلیم و تربیت است

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه ایام محرم و فضای حماسی و معنوی آن فرصت بسیار مغتنمی برای تقویت ایمان، بصیرت دینی و باور به ارزشهای انقلاب اسلامی است، افزود: تعمیق تربیت و آداب اسلامی و اعتقاد و التزام به ارزش های انقلاب اسلامی از اهداف کلان نظام تعلیم و تربیت است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدیان افزود: مربیان و معلمان و خانواده ها باید برای توانمندسازی نسل نو به ویژه دانش آموزان برای وفاداری و حمایت آگاهانه از ارزش ها و مواجهه هوشمندانه با توطئه های دشمنان با استفاده از ظرفیت مراسم حسینی و برنامه های محرم اقدام نمایند.

معاون پژوهشی وزیراضافه کرد: با استفاده از این ظرفیت ایام الله و برگزاری مراسم آگاهی بخش و شورانگیز در اعیاد و وفیات و مناسبت های حماسی مانند عاشورا و حضور فعال نوجوانان و جوانان در مجالس و محافل و اماکن مذهبی می تواند در تقویت هویت اسلامی انقلابی و حفظ ارزشهای اصیل ملی و دینی و انس با دعا و توسل بسیار موثر باشد.

وی تصریح کرد: عاشورا بسان مدرسه ای بزرگ در گستره تاریخ اسلامی و شیعی است که همه ساله بر غنا وعمق آن افزوده شده است و روح حماسه، شجاعت، ظلم ستیزی، ذلت ناپذیری و عزتخواهی را در میان مردم ما نهادینه کرده است. انقلاب اسلامی ریشه در کربلا دارد و امام راحل رضوان الله تعالی علیه از نادر فقهایی بود که عاشورا را به عنوان حجت شرعی و مبنای فقهی خود برای ارائه دکترین ولایت فقیه و تشکیل حکومت اسلامی قرار داد.

رئیس سازمان پژوهش اضافه کرد: در تفسیر امام خمینی رضوان الله تعالی علیه، تربیت نسل ثائر و انقلابی که بتواند آرزومند طلب ثار حسینی در رکاب امام منصور باشد، اساس تربیت دینی است. این آموزه ها علاوه بر منابع فقهی و تربیتی از متونی همچون زیارت عاشورا نیز که متداول بین اهل بیت و شیعیان آن ها در طول قرن ها بوده است، قابل کشف است.

وی افزود: دوام تفکر و عمل عاشورایی و زمینه سازی برای دولت جهانی عدل مهدوی با ترویج و نهادینه سازی فرهنگ ولایت مداری تولی، تبری، امربه معروف و نهی از منکر از راهکارهای ذکر شده در اسناد تحولی آموزش و پرورش برای تربیت نسل آینده است.

تاریخ خبر: 
دوشنبه, 4 آبان, 1394

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.