بقای استقلال و آزادی کشور و پایداری جمهوریت و اسلامیت نظام در گرو تربیت نسلی با هویت اسلامی، انقلابی است

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، حجت‌الاسلام و‌المسلمین دکتر محی‌الدین بهرام محمدیان با اشاره به مطلب فوق یادآور شد غفلت از دمیده شدن روح حماسه، شور و اشتیاق برای دستیابی به اهداف بلند و آرمانهای متعالی، نسل آینده را کم اراده و دلخوش به لذایذ زودرس دنیوی می کند و آنها را از اندیشیدن و بالیدن در افق ارزشهای دینی و ملی باز می دارد

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه روحیه ظلم ستیزی و ستم ناپذیری و دستگیری از مظلومان و محرومان از آرمانهای ملی ایرانیان بوده است و تاریخ آن را به کرات نشان داده است که ملت ایران در طول تاریخ به سلطه بیگانه، هرگز تمکین نکرده و حتی اگر در مقطعی از تاریخ بر حسب ظاهر شکست هم خورده باشد، توانسته است عنصر متجاوز را در هاضمه فرهنگی و هویتی خود هضم کرده و آن را تابع خودکند.

وی افزود: به همین خاطر است که در سده های اخیر در بین کشورهای منطقه هیچگاه کشور ما مستعمره نبوده است. شاید بخشی از سرزمین ایران اشغال شده باشد، اما ملت ایران تحت الحمایگی هیچ کشوری را نپذیرفته است.

وی تاکید کرد: امروز جمهوری اسلامی با تجربه های اندوخته از تاریخ و با تکیه بر غیرت و اقتدار ملی خویش در مصاف با قدرتهای بزرگ و استکبار جهانی و با الهام از آموزه های اسلامی، استقلال خود را به رخ می کشد و با باور و رای ملت، جمهوریت و اسلامیت نظام را پاس می دارد.

دکتر محمدیان افزود: باید در انتقال ارزشهای انقلاب و اسلام به نسل جوان از بهترین و جدیدترین و جذاب ترین روشها استفاده کرد. زیرا بقای استقلال و آزادی کشور و تضمین و پایداری حاکمیت با هویت جمهوری اسلامی در گرو نسلی با هویت انقلابی و اسلامی است.

تاریخ خبر: 
سه شنبه, 14 مهر, 1394

نظرات

همه می داریم که هجوم فرهنگی هویت نسل نو را هدف گرفته است و حضرتعالی نیز حفظ هویت را لازمه حفظ استقلال کشور می دانید ،می توان پرسید که دستگاه آموزش برای این مهم چه کرده و می کنید؟ معاونت پرورشی با برنامه هایش می تواند جلو تهاجم فرهنگی را بگیرد؟

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.