عاشورا مدرسه ی دینداری، آزادگی، ایثار و فداکاری، ظلم ستیزی، ذلت گریزی و عزت خواهی است

محمدیان در نشست هماهنگی دست اندرکاران برگزاری مراسم محرم و صفر در مسجد نور اظهار کرد: عاشورا مدرسه ی دینداری، آزادگی، ایثار و فداکاری، ظلم ستیزی، ذلت گریزی و عزت خواهی است.

نور خبر : استاد محمدیان در نشست هماهنگی دست اندرکاران برگزاری مراسم محرم و صفر در مسجد و مجتمع اسلامی نور اظهار کرد: امام خمینی رضوان الله تعالی علیه می فرمودند؛ «محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است» با این بیان می شود که حیات اسلام با عاشورا و امام حسین علیه السلام ربط وثیق دارد و عاشورا مدرسه ی دینداری است، آزادگی، ایثار و فداکاری، ظلم ستیزی، عزت خواهی و ذلت گریزی از آموزه های انسانی و جهانی عاشوراست.
ایشان ضمن ارج گذاری به خدمات و زحمات بانیان و برگزارکنندگان مراسم حسینی و تجلیل از ذاکران و واعظان مجالس محرم اظهار کرد، این مجالس در شکل سنتی خود باید بماند و ارزشها و فرهنگ بین نسلی عزای حسینی را زنده نگه بدارد. البته پاسخگویی به نیازهای معرفتی، اخلاقی و تربیتی امروزی با تکیه بر معارف و سنت وسیره ی حسینی از ضرورتهای مجالس حسینی است.
محی الدین محمدیان تاکید کرد، دشمنان درصدد هستند تا جایی که می توانند مانع گسترش معارف و مجالس حسینی شوند با ایجاد رعب و وحشت، ترور و ایجاد انفجار در مجالس حسینی مانع برگزاری آن شوند، همانند کارهایی که در این سالهای اخیر در افغانستان، پاکستان، شبه قاره و یا نیجریه و حتی در بخشهایی از اروپا و امریکا توسط وهابیت اتفاق افتاده است. شکل دیگر ممانعت از گسترش معارف آزادیبخش و نجات بخش حسینی ایجاد تحریف و انحراف در آموزه های عاشورا و سوق دادن عواطف و احساسات زلال عاشقان حسینی به سمت خرافه، غلوّ و رفتارهای غیرعقلانی و فرقه گرایانه است.
محمدیان با یاد آوری رسالت سنگین علماء، وعاظ و مداحان، مرثیه سرایان و مرثیه خوانان اظهار کرد، اجتناب از محرمات و امور شبهه ناک و کارهایی که مناسب شأن مجالس و مراسم حسینی نیست، از واجبات حتمی است و باید مراقب بود تا بهانه ی اهانت و وهن به دست مغرضان نیافتد.

منبع خبر:

تاریخ خبر: 
يكشنبه, 26 شهريور, 1396

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.