استقلال، آزادی و تحقق عدالت از آرزوهای ملت ایران برای تشکیل جمهوری اسلامی است

##بازنگری و باز اندیشی و باز آفرینی
امام مسجد نور و رییس مرکز مطالعات فقهی تعلیم و تربیت در حاشیه ی جلسه ی درس نهج البلاغه با توجه به فرا رسیدن دهه ی فجر ضمن تبریک این ایام اظهار کرد: استقلال، آزادی و حکومت عدل علی از شعارهای اساسی مردم در جریان نهضت اسلامی بود که در سیر تکوینی خود به حکومت اسلامی و‌ جمهوری اسلامی تعبیر شد. بازنگری، باز اندیشی در آرمانهای انقلاب اسلامی و باز آفرینی آن ها بر حسب مقتضیات زمان از جمله ضرورتهایی است که در دهه ی پنجم انقلاب اسلامی باید اتفاق بیافتد.
امام مسجد نور اظهار کرد: نسل امروزی علیرغم عدم حضور در ایجاد انقلاب و تشکیل نظام جمهوری اسلامی، بسیار صمیمی تر و پرنشاط تر از نسل اول برای عدالت و پیشرفت و استقلال و آزادی تلاش و تکاپو و اعلام وفاداری می کند، در حالی که ایجاد آسیب های اجتماعی ، سیاسی و انحراف های گرایشی از ترفند های استکبار جهانی و مرتجعین و مرتدین سیاسی از انقلاب اسلامی اسلامی برای جلوگیری از نفوذ و گسترش آرمان های امام خمینی و انقلاب و استحاله ی آن، خلق شبهه و تحریف حقایق انقلاب اسلامی و ترویج اباحه گری و ایجاد شکاف بین نسلی است.
آیةالله محمدیان افزود؛ دشمن با تبلیغ اینکه بین آرمانها و آرزوهای نسل امروز با نسل انقلاب کرده تناسب و قرابتی وجود ندارد و نیازهای امروز نسل را، آرمان ها و‌ ارزشهای نسل انقلاب نمی تواند پاسخگو باشد، میخواهند با دو قطبی کردن فضای مطالبه گری غیر واقعی را پدید بیاورند.
استاد محمدیان اضافه کرد؛ رویش های انقلاب اسلامی بسیار تناورتر از نسل اول و دوم هستند و بی هیچ مداهنه ای، بسیار آگاهتر از نسل اول درباره ی فرصت ها و تهدیدها عمل می کنند.
##هویت ملی و انقلابی
امام مسجد نور تأکید کرد؛ هویت ملی، انقلابی و اسلامی در بین نسل جوان عمیق تر و متکی به عقلانیت شده است و بر همین اساس علیرغم اینکه برخی رفتارها نشان از نفوذ سبک زندگی غربی و ناهنجاری ها در میان برخی از طبقات سیاسی، اجتماعی و اعتقادی می دهد ولی پایداری عمومی و پرسشگری از ماهیت نفوذ استکبار جهانی و اهداف آن، مانع تحقق نقشه و طرح امریکایی ها در ارکان کشور شده است.
## مقابله با ارتجاع و ارتداد سیاسی
استاد محمدیان افزود: برای مقابله با سیاست نفوذ و ارتداد سیاسی، بازنگری و باز اندیشی برای به روز آوری شعارها و آرمانها و بازآفرینی و باز طراحی آنها ضروری است و صد البته در کنار این مهم نشان دادن کارآمدی نظام در کاهش فاصله ی طبقاتی، مقابله با تبعیض و رانت اعم از سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و حتی رانت فرهنگی و دینی بسیار حائز اهمیت است.
وی یادآور شد: در انقلاب ما شعار «یک موی شما کوخ نشینان بر تمام عمر کاخ نشین می ارزد» باید دوباره جان بگیرد و در عمل نشان دهد که سرمایه نمی تواند حاکمیت خود را بر مقدرات کشور تسلط بخشد، طبقه رجایی ها نباید از رئیس جمهور شدن و نخست وزیر شد نا امید شوند. عرصه ی خدمت باید برای همه ی آحاد فرزندان کشور آماده باشد نه اینکه تشنگان قدرت با هزار ترفند میدان خدمت را به صحنه ی سلطه خویش تبدیل سازند.
آیةالله محمدیان درخواست کرد؛ بیایید از علی علیه السلام بیاموزیم که لازمه ی حضور در میدان خدمت به مردم و مدد به اسلام و قران و نظام اسلامی، پرهیز از حرام، بکار بستن نهایت تلاش، پاکدامنی و اجتناب از امور شبهه ناک و محکم کاری و تدبیر در کار مُلک و ملت است.
دکتر محمدیان یادآور شد؛ دولتمردان دلبسته به امور دنیایی و یا زراندوزان دارای قدرت سیاسی آفت جدی حکومت اسلامی هستند، یقیناً چنین افرادی در لحظه های خطر جز به منافع خود به چیزی نمی اندیشند و در برابر فشار و نفوذ دشمن قدرت پایداری و مقاومت نخواهند داشت.
امام مسجد نور در ادامه سخنان خود افزود: حاکمان مردم‌باید از جنس مردم باشند، باید وامدار و منت دار گروه و قبیله و تبار و بنگاه سیاسی و اقتصادی خودی نباشند. در نظام جمهوری اسلامی باید عمل به حکم الهی اساس کار باشد و از بدعت و کژراهه روی و سازش و مداهنه با دشمن به گمان به دست آوری ذل مستکبران باید اجتناب کرد.
## نوسازی روحیه ی انقلابی
آیةالله محمدیان یادآور شد: مدیران امروز بیش از عامّه ی مردم در دهه ی پنجم پیروزی انقلاب اسلامی به بازسازی معنوی و نوسازی روحیه ی انقلابی خود نیازمند هستند.از سوی دیگر مردم و آحاد ملت در گزینش مدیران و انتخاب وکلاء و وزراء و رییس جمهور باید مقهور قدرت و یا مفتون پرو پاکاندا و اغواگری صاحبان ثروت و شهرت نشوند.چرا که انتخاب نماینده ی خوب و رییس خوب و هر آنچه که باید با رأی مردم اتفاق بیافتد ، تأثیر مستقیم در طراحی آینده ی کشور و باز آفرینی ارزشهای انقلاب اسلامی دارد.

منبع خبر:

تاریخ خبر: 
سه شنبه, 16 بهمن, 1397

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.