پاسداری نشان شرافت و لیاقت است

مراسم جشن ولادت امام حسین علیه السلام در مسجد و مجتمع اسلامی نور با حضور دلدادگان اهل بیت و نمازگزاران برگزار شد.در این مراسم استاد محمدیان امام مسجد نور با تبریک اعیاد شعبانیه و حلول این ماه شریف درباره فضیلت و مناسبت های این ماه سخنرانی کرد.

امام مسجد نور با ذکر فضایل ماه شعبان از آن به عنوان ماه رسول الله صلی الله علیه و آله و آمادگاه ورود به رمضان و ضیافت الهی نام برد. وی تأکید کرد همانطور که ماه رجب ماه علی بن ابیطالب علیه السلام، ماه ریزش رحمت و مغفرت الهی بود و با مراعات رجب و اعمال آن مومنین و بندگان الهی توانسته اند وجود خود را از آلودگی ها تخلیه کنند و به پاکی و طهارت باطنی برسند، ماه شعبان ماه تحلیه و آراستگی و دوام پاکی رجب است و مناسبترین ذکر در این ماه مسألت توبه و صلوات بر محمد و آل محمد است.
ایشان با اشاره به مناسبتهای این ماه افزود: ماه شعبان خود به خود دارای فضیلت است و پیامبر خدا صلی الله علیه و آله در تعظیم و بزرگداشت آن با نماز و دعا و مناجات می کوشید اما ولادت های خجسته ای که در این ماه اتفاق افتاده ای ظرف زمانی را پر برکت و نورانی تر ساخته است.
امام حسین مظهر بقای اسلام
وی ادامه داد: ولادت امام حسین علیه السلام در این ماه موجب انبساط خاطر و بهجت دل پیامبر و اهل بیت گردید. سرور و شادمانی از این تولد تنها محدود به زمین و خانه ی زهرا سلام الله علیها نبود بلکه آسمانیان نیز مسرور این تولد بودند، هرچند سایه ای از اندوه با دریافت پیام غیبی شهادت دردناک آن امام تشنه لب مجلس ولادت او را حزن انگیز ساخت. امام حسین ریشه در وجود پیامبر داشت و اسلام پیامبر ریشه هایش با حسین استوار گردید و راز جملۀ نورانی پیامبر آشکار شد که فرمودند:«حسینٌ منّی و اَنَا من حسین»
آیةالله محمدیان ولادت های ماه شعبان را معنادار خواند و افزود، شعبان ماه ولادت برای شهادت و ماه ولادت برای عدالت است و ماه نمادهای آزادگی و ایثار و جانبازی و عبادت و بندگی و صلح و عدل است.
پاسداری نشان شرافت و لیاقت است
محمدیان با اشاره به نامگذاری روز ولادت امام حسین علیه السلام به روز پاسدار اظهار کرد: انتخاب این روز به نام روز پاسدار انتخابی هوشمندانه و پر معنا و الهام بخش است. الگوگیری از امام حسین علیه السلام می تواند روحیه ی پاسداری و صیانت از دین و آرمان های بلند انسانی و اسلامی در وجود هر مسلمان و انسان با شرافتی نهادینه و درونی کند. پاسداران و نهاد سپاه نه تنها از انقلاب اسلامی و تمامیت سرزمینی ما یعنی ایران تا به حال حفاظت کرده است بلکه امروز مظهر حق خواهی، ظلم ستیزی، دفاع از مظلومان و محرومان و مقابله با تروریسم و دفاع از اسلام و امت اسلامی و بالاخره پژواک فریاد عاشورایی امام حسین علیه السلام است و پاسداری نشان شرافت و لیاقت است.
امام مسجد نور افزود: کسانی که به بهانه های واهی سپاه پاسداران را مورد نقد غیر منصفانه قرار می دهند باید بدانند که در زمین دشمن و قدرت های استکباری و همسو با امریکا و ارتجاع منطقه بازی می کنند. هرکس غیرت دینی و یا تعصب ملی داشته باشد برای سربلندی و همبستگی ملی و اسلامی به قدرت نیروهای مسلح خود می اندیشد و حضور سپاه را در عرصه های خطر بزرگ می شمارد. نمونه ی ایثارگری سپاه پاسداران شهدای مدافع حرم و شهیدانی همچون ححجی و سرداران سر فرازی مانند شهید همدانی و فرمانده ولایتمداری مانند سرلشکر قاسم سلیمانی است.
وی اظهار کرد؛ تکلیف و وظیفه ی همه ماست قدرشناس این ستاره های نورانی آسمان جهاد و شهادت را بدانیم و در تقویت قدرت باز دارندگی نیروهای مسلح کشور به هر اندازه ای که می توانیم بکوشیم.
این مراسم با مدیحه خوانی مداحان اهل بیت علیهم السلام با شادی و سرور حاضران پایان پذیرفت.

منبع خبر:

تاریخ خبر: 
جمعه, 31 فروردين, 1397

نظرات

واقعا پاسداری یک افتخار و شرافت است همه به یاد داریم که امام راحل فرمودند: ای کاش من هم یک پاسدار بودم.

ولادت امام حسین علیه السلام و روز پاسدار مبارکباد
مخصوصا به خانواده شهدا و مدافعان حرم

امام آن مرد الهی با نور ایمان و بصیرت الهی خویش امروزها را می دیدند که فرمدند:اگر سپاه نبود کشور نبود. سپاه و بسیج و ارتش همه جنود خدایند.

استاد محمدیان !
من سروده ی خودتان را تقدیم پاسداران می کنم:
ای سبز در بهار خجسته به باغ عشق
پژمردنت حیات دگر شد برای ما
خون نامه ات نگارش نقش زمانه شد
ای بر مرام پاک حسین رهنمای ما

در روایت داریم دو چشم در روز قیامت گریان نخواهدبود اول چشمی که از خوف خدا در دل شب گریان باشد و دیگری چشمی که برای امنیت مردم بیدار بماند وپاسداری از اسلام وانقلاب واقعا فضیلت است خداوند تمام رزمندگان اسلام را در تمام نقاط عالم پیروز فرماید. آمین

سپاه پاسداران خار چشم دشمنان ایران واسلام است و ما همه پاسداریم .

روز پاسدار و جانباز و آزادگان بر همه ایثار گران مبارکباد

Pages

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.