باید به اولویت های فرهنگی در آموزش و پروش توجه مضاعف شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدیان در گفتگویی اختصاصی با اشاره به ضرورت ساماندهی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و استقرار نظام جامع رهبری و مدیریت فرهنگی کشور، افزود: آموزش و پرورش به مثابة نهاد فرهنگی و تربیتی دارای اولویت‌هایی است که از جملة آنها می‌توان به هویت اسلامی، ایرانی و انقلابی و سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی، نهاد خانواده و جمعیت و نظام فرهنگی فراگیر و کارآمد اشاره کرد.

وی اضافه کرد: سامان‌دهی جبهۀ فرهنگی انقلاب اسلامی و استقرار نظام جامع راهبری و مدیریت فرهنگی کشور می‌تواند در تقسیم کار ملّی و مهندسی نظام‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی کشور با رویکرد فرهنگی برای تحقق اهداف آموزش و پرورش یاری رساند.

دکترمحمدیان افزود: تبیین و تحکیم هویت اسلامی، ایرانی و انقلابی در چهارچوب برنامۀ درسی به عناصر هویت‌بخشی چون انتظار منجی، قرآن و عترت و نماز، ایثار و جهاد و شهادت، دفاع از میهن، مسجد، ولایت فقیه، مفاخر تاریخی و فرهنگی ایران زمین و انسجام اقوام ایرانی با بهره‌گیری و توسعۀ زبان و ادبیات فارسی تأکید می‌شود.

رئیس سازمان پژوهش یادآور شد، ارزش‌های آشکار و نهفته در سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی باید در نهادهای معماری، شهرسازی و فعالیت‌های هنری اعم از هنرهای سنتی و مدرن در عرصه سینما، تئاتر و موسیقی جلوه‌گر شود و از ارزش‌های اصیل انسانی همانند حجاب و عفاف، صلۀ رحم، صداقت و راستگویی و درستکاری و تعاون و مددکاری و مشارکت‌های اجتماعی پشتیبانی نماید.

محمدیان با تأکید بر اینکه یکی از ضرورت‌های فرهنگی کشور، گفتمان‌سازی برای تمدن نوین اسلامی و رویارویی با نظام سلطه جهانی است یادآور شد، در این عرصه به شدت نیازمند مصونیت‌بخشی و توسعۀ زیرساخت‌ها و طراحی نظام‌های جامع اطلاعاتی، ارتباطی و رسانه‌ای در کشور هستیم تا نسل جوان از امواج مخرّب امپراتوری رسانه‌ای فرهنگ غربی در امان بماند.

دکتر محمدیان در این گفت‌وگو افزود: نقش آموزش و پرورش و دستگاه‌های رسانه‌ای باید در ایجاد وحدت، امنیت و اقتدار ملّی، توسعه و پایداری مردم‌سالاری دینی و گسترش عدالت اجتماعی و آموزش قانون‌گرایی و سازگاری اجتماعی و احترام به آزادی‌های مشروع و استقلال‌خواهی به‌صورت دقیق مورد ارزیابی قرار گرفته و از آن حمایت شود.

تاریخ خبر: 
چهارشنبه, 17 تير, 1394

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.