بعضی قسم خورده اند تا دستاوردها و پیشرفت انقلاب و جمهوری اسلامی را نبینند!!

به گزارش نور خبر استاد محمدیان اظهار کرد: امروز ملت ایران بلکه امت اسلامی در جبهه های مختلف با روشهای متنوع مورد تهاجم دشمنان قسم خورده ی اسلام و مسلمانان هستند. آنها از روشهای گوناگونی برای درهم شکستن روحیه ی مقاومت و القاء یأس و ناامیدی و ایجاد بحران در کانون های جمعیتی و مناطق سوق الجیشی سرزمین های اسلامی می کنند.
امروز جمهوری اسلامی، ملت ایران و رهبری انقلاب اسلامی الهام بخش جهان اسلام و حتی نقطه ی امید برای محرومان و مظلومان جهان است. استکبار جهانی با درک و دریافت این مطلب بیشترین تلاش خود را معطوف این کرده است تا کارآمدی و مشروعیت و محبوبیت جهانی نظام اسلامی را زیر سؤال ببرد.
وی با تأکید بر این مطلب افزود، در این بین عده ای با عمده کردن برخی کاستی ها و کمبود ها، چشم بر همه ی خدمات جمهوری اسلامی می بندند و گویا قسم خورده اند تا هیچ یک از دستاوردها و پیشرفت های جمهوری اسلامی را نبینند!! بعضی نیز با چند عکس و تصویر آرشیوی از میتینگ های حزب رستاخیز و جشن های چهارم آبان و یا نمایش چند فانتوم و هلی کوپترامریکایی در صدد تطهیر چهره آلوده ی پهلوی و نشان دادن شاه کارهای اقتدار ژاندارم منطقه هستند. معلوم است که این ها نمیتوانند پیشرفت های علمی و فناورانه جمهوری اسلامی را بقبینند، فانتوم سواری با مستشار امریکایی کجا و ساختن تجهیزات و ادوات پیشرفته ی نظامی و ساخت و آزمایش موشکهای دوربرد کجا؟!
دکتر محمدیان با اظهار تأسف از اینکه برخی از خودی ها نیز در رقابتهای جناحی و قبیله گرایی سیاسی خویش در این دام افتاده اند و برای رو کم کنی از رقیب خدمات همدیگر را که درحقیقت نتیجه ی تلاش و از خود گذشتگی ملت و دستاوردهای انقلاب است به چالش می کشانند. دبرخی بیشرمانه این خدمات را با قبل از انقلاب و دهه ی سی و چهل مقایسه می کنند.
محمدیان یاد آور شد، رژیم پهلوی حتی با جمعیت سی میلیونی با فروش نفت چند میلیون بشکه ای در روز و روزگار سر ریز شدن دلارهای نفتی نیز یک دهم این خدمات را انجام نداد، چون اساساً بنای خدمت و کار را نداشتند . کارهای عمرانی ، از جنس سد و جاده و اتوبان و فرودگاه و مسکن وشهرسازی در کنار 8 سال مزاحمت نه بلکه مقابله ی قدرتهای جهانی با تحمیل جنگ به ایران و تحریم های کمر شکن، کجای تاریخ دولتهای زمان پهلوی با مقایسه تناسب جمعیتی و درآمد و منابع سابقه دارد؟ در همین بخش آموزش که بنده خودم با ریز و درشت آن آشنا هستم تفاوت از زن تا آسمان است. آخرین سر شماری دوره پهلوی در سال 1355 تعداد باسوادان کشور را54 درصد و باسوادی زنان و دختران را 45 درصد نشان می دهد که در بین این باسوادان، کسانی که دارای تحصیلات بالاتر از دیپلم بودند تنها 327 هزار و یا به عبارتی کمتر از 350 هزار نفر بودند. به عبارت دیگر نصف مردم کشور بیسواد مطلق و یک ده از آنها دارای سواد بالاتر از دیپلم یعنی اشخاص دارای تحصیلات حوزوی و فوق دیپلم تا دکترا بودند، در حالی که امروز سالانه ده برابر این جمعیت در کنکور شرکت می کنند و بیش از 90 درصد مردم با سواد و نرخ باسوادی دختران و پسران بالاتر از هشتاد درصد و پوشش تحصیلی کودکان لازم التعلیم 98 درصد به بالا است. در کنار این پوشش تحصیلی، کیفیت آموزش و تربیت نیز تفاوت معناداری کرده است، سطح تحصیلات معلمان، امکانات آموزشی مدارس و فضا و تجهیزات و برنامه های آموزشی و درسی بسیار متفاوت از کذشته اند حتی نسبت هر دهه ی پس از انقلاب نیز با همدیگر متفاوتند. این حرف من به این معنا نیست که ما در کشور مشکل و کمبود و نقص نداریم و یا نظام آموزشی و تربیتی متعالی هستند، نه کارهای بزرگ و خطیری باید انجام پذیرد تا این کشور در تراز یک نظام مردم سالار دینی بتواند حیات طیبه را عملاً برای مردم خود تامین کند. ولی این حرف های شبیه به شوخی نیز قابل قبول نیست که کسی دستاوردهای علمی، آموزشی، عمرانی، سیاسی و اجتماعی کشور را با دهه سی و چهل مقایسه کند و با چاشنی تغییر در حد رنگ و لعاب نسبت به انقلاب و مردم و دستاوردهای آن کفران نعمت کند.
امام مسجد نور موضع گیرهای اخیر دولت امریکا و پاسخ متین، منطقی و انقلابی و مبتی بر عزت و حکمت اسلامی مسؤولان نظام را یکی از نشانه های همین اقتدار و دستاوردها دانست و اضافه کرد؛ کجا در دوره ی پهلوی و پیش از آن در دوره ی قاجار و حداقل در این دویست سال اخیر ملت و دولتهای ایران توانسته بودند مقابل نظام سلطه بیایستند و از منافع ملی خود دفاع کنند و یک قدرت جهانی را به چالش و هذیان گویی بکشند؟
این مراسم با یاد کرد امام راحل و شهدا توسل و ذکر مصائب اهل بیت علیهم السلام پایان پذیرفت.

منبع خبر:

تاریخ خبر: 
پنجشنبه, 27 مهر, 1396

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.