عقل و منطق دینی اجازه نمی‌دهد برای پیشگیری از وقوع جرم و یا مقابله با آن مرتکب جرم و یا فعل حرام دیگری گردید

محمدیان در جلسه پاسخ و پرسش دینی مسجد نور اظهار کرد: عقل و منطق دینی اجازه نمی‌دهد برای پیشگیری از وقوع جرم و یا مقابله با آن مرتکب جرم و یا فعل حرام دیگری گردید.

وی در ادامه در پاسخ به اشکال یکی از حاضران گفت در صورت تزاحم، قاعده ی الاهم فالاهم جاری می‌شود. اما در امورات معمول که امروز با آن مواجهیم برخی از اقدامات پیشگیرانه این ویژگی را ندارند. یقیناً عرض و آبروی مسلمان و امنیت روانی اجتماعی از اهمیت بالاتری برخوردار است.
حفظ وفاق ملی ،تامین رضایتمندی عمومی و افزایش همبستگی و همدلی اجتماعی از اولویت‌های مهم و واجب واجبات است و نباید این امور مهمه با بهانه های واهی مخدوش شود.

منبع خبر:

تاریخ خبر: 
پنجشنبه, 30 فروردين, 1403

نظرات

شما موافق حجاب اجباری هستید؟

سلام علیکم
حجاب یک امر واجب شرعی است.حسب قوانین کشور مراعات حجاب در مجامع و اماکن عمومی الزام قانونی است. مصوبات و مقررات قانونی تابع تشریفات خاص است که با موافق و یا مخالف بودن یک شخص در آن تغییر ایجاد نمی‌شود.

من موافق نیستم حجاب مانع حضور اجتماعی زنان است.توجیه نکنید

باسلام و احترام
شما می‌توانید با نظر بنده همراه و موافق نباشید اما در جامعه‌ی مدنی مخالفت با قانون مجاز نیست. اما در عین پایبندی به حجاب و عدم اختلاط در روابط اجتماعی زنان و مردان نه تنها موجب صیانت می‌شود بلکه موجب آرامش خاطر و حفظ شؤون انسانی و امنیت در محیط کاری و ایجاد مانع برای افراد لاابالی و ...می‌گردد.

چرا وقتی یک موفقیت پیش میاد و مردم احساس همبستگی و غرور می‌کنند ی گروه میخواهند با اصلی کردن رفتارهای غیر قابل قبول عمومی شیرینی پیروزی ها را کم کنند و مردم را در مقابل هم قرار بدهند؟

من نیز با شما موافقم گاهی برخی دنبال دو قطب سازی در ارزشهای فرهنگی و اجتماعی و دینی و ایجاد چند دستگیر در میان مردم هستند ،این امر اگر به قصد خیر هم انجام بگیرد اقدام جاهلانه است و اگر به نیت تفرقه افکنی و بدبین سازی مردم باشد عملی خائنانه.
همچنانکه رفتارهای خلاف هنجارهای اجتماعی و ارزشهای پذیرفته شده و مرسوم دینی و ملی نیز عملی نارواست.

فشار و تند روی بد است باید به کارهای فرهنگی اولویت داد. از اعمال فشار غیر ضرور اجتناب کنید.

بله باید در دعوت های فرهنگی کار فکری و نرم افزاری و مغز افزاری اولویت است اما ویرایش محیطی و مقابله با ناهنجاری‌های اخلاقی و فرهنگی که به صورت تهاجمی اتفاق می‌افتد یک ضرورت است.

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.