پلیس نماد اقتدار و امنیت مدنی و فراهم کننده آرامش روانی و اخلاقی شهروندان است.

نور خبر: پلیس نماد اقتدار و امنیت مدنی و فراهم کننده آرامش روانی و اخلاقی شهروندان است.

استاد محمدیان امام مسجد نور در گفت و گوی مردمی اظهار کرد:در مدنیت دینی تامین امنیت مدنی شهروندان اعم از مسلمان و غیر مسلمان جزو واجبات حاکمیت است. پلیس مقتدر با رفتار انتظامی مبتنی بر اخلاق ،دانش روانشناختی و صبر و هوشیاری این مهم را برای آحاد شهروندان فراهم می‌کند.
می‌توان از رفتار سازمانی یا افراد جمعی پلیس پرسش یا انتقاد کرد ولی نافرمانی از دستور پلیس و یا تعدی به مأمور انتظامی در حین خدمت و یا ایراد اتهام و شکستن اقتدار و مهابت پلیس در انظار عمومی به هیچ وجه مجاز نیست‌ . حسب قانون مجازات اسلامی تمرد یا مقابله با مأموران دولتی در حین خدمت موجب جریمه و حبس می‌شود.
البته رعایت اختیارات و مسوولیت های قانونی در انجام مأموریت های محوله و اقدام در چهار چوب ضوابط از شئون ضابطین قضایی است. محمدیان یادآور شد البته همه‌ی مأموران انتظامی ضابط قضایی نیستند ولی هرکدام از سازمان‌ها و رسته های فراجا در چهارچوب اختیارات قانونی خود اختیار مداخله دارند،مثلاً پلیس راهور در امر حمل و نقل و ترافیک ،پلیس فتا در امور مربوط به فناوری و سایر بخش‌ها.
امام مسجد نور ضمن تشکر از زحمات و خدمات نیروی انسانی به حاضران توصیه کرد پلیس را در انجام وظایف قانونی خود پشتیبانی و حمایت کنند و آحاد مأموران را نیز به اقدام درچارچوب قانون توأم با مهربانی و احترام به شهروندان سفارش نمود

منبع خبر:

تاریخ خبر: 
سه شنبه, 4 ارديبهشت, 1403

نظرات

ضمن تشکر از شما و قدردانی از نیروهای زحمتکش و صادق نیروی انتظامی، ولی برخی از افراد از اختیارات خود سوءاستفاده میکنند و اگر پلیس خشونت به خرج داد باید چه کنیم؟

سلام علیکم
من هم مانند شما از نیروهای خودم و زحمتکش انتظامی سپاسگزاری می‌کنم. البته احتمال خطا و اشتباه و افراط و تفریط در همه جا وجود دارد از جمله در نیرو های پلیس! در این صورت باید به سازمانهای نظارتی خود فراجا و در صورت عدم پیگیری یا نیاز به دادرسی قضایی به سازمان قضایی نیروهای مسلح باید شکایت کرد.

لطفاً بفرمایید شما امام جماعت مسجد هستید یا عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی!
کلانتری محل به شما چی گفته است؟ آقا حدیث بخوانید به شما چه ربطی دارد؟

سلام علیکم
بله، دوست عزیز! من امام جماعت هستم! به همین خاطر وظیفه دارم توصیه به خیر کنم،حسب آموزه های دینی از نماد های اقتدارملی و هویت دینی حمایت کنم و وظایف اسلامی قانونی شهروندان و حقوق متقابل آنان را یاد آوری کنم.
وظیفه حق شناسی بر دوش من و شماست.

آقای امام جماعت ما از شما متشکریم ولی به مسؤلان پلیس و نیروی انتظامی بگویید نظارتشان بر روی نیروهای خودشان بیشتر باشد و بعداً به رفاه آنها نیز برسند.

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.