داستان شهید حججی به کتب درسی می‌رود/اضافه شدن رشادت سردار سلیمانی به کتاب تاریخ معاصر

حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان در خصوص معرفی اسطوره‌های دینی-فرهنگی در کتب درسی گفت: براساس برنامه کلی وزارت آموزش و پرورش، تقویت هویت اسلامی – ایرانی و انقلابی در محتوای کتب درسی اعمال می‌شود تا هویت افراد شاخص کشورمان معرفی و الگو سازی شود.

وی افزود: بهره مندی از چهره‌ها و شخصیت‌های قهرمان و شاخص ایرانی در کتب درسی به نوعی نوآوری در محتوا و الگو سازی ایرانی محسوب می‌شود، اما تغییر در محتوا کتاب‌ها هر ۵ سال یکبار انجام می‌شود و امکان تغییر هرساله قهرمان‌های ایرانی در کتاب‌ها وجود ندارد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی خاطر نشان کرد: زندگی نامه شهید محسن حججی به علت قرابت سنی با دانش آموزان، به کتب درسی پایه دوازدهم از سال آینده اضافه می‌شود و امکان اضافه شدن دیگر قهرمان‌ها به کتب درسی براساس گروه سنی دانش آموزان وجود دارد.

وی عنوان کرد: امکان جا به جایی شخصیت‌های اسطوره ایرانی در بازنگری کتب درسی وجود داشته و در نظر داریم مباحث مربوط به داعش و سردار سلیمانی را به کتاب تاریخ معاصر اضافه کنیم.

محمدیان اذعان داشت: عمدتا بحث‌هایی درباره شهدا، چهره‌ها و شخصیت‌های علمی، اسطوره‌های ملی مانند داستان رستم و سهراب و آرش، چهره‌های اسوه و الگوی اسلامی مانند ائمه اطهار و شهدای کربلا، بزرگان تاریخ همانند شهیدان چمران، تهرانی مقدم و ... به منظور بهره مندی در محتوای کتب درسی مورد بررسی قرار گرفته و در مواقع لزوم از آن استفاده می‌شود.

تاریخ خبر: 
سه شنبه, 26 دى, 1396

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.