سازمان پژوهش، بزرگترین نهاد کشور است که کار فرهنگی- آموزشی انجام می دهد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، حجت الاسلام والمسلمین دکترمحمدیان در دیدار با جمعی از دانش آموختگان جامعة المصطفی العالمیه که صبح امروز در قالب هیجدهمین برنامه"سازمان و یک روز با درهای باز" برگزار گردید، ضمن عرض خیرمقدم و اظهار خوشوقتی از این دیدار، آرزوکرد خداوند منان این جمع را مشمول ثواب زیارت مومنان بگرداند.

وی با اشاره به روایتی از صفحه 11، جلد11 بحارالانوار منسوب به امام 11 (امام حسن عسکری علیه السلام)در خصوص پاداش کسی که دیگری را آموزش دهد و ارشاد نماید، اضافه کرد: در روایت دیگری از قول پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) نقل شده ثواب اینکار از آنچه خورشید بر بتابد بیشتر است.

دکتر محمدیان با اشاره به آیه شریفه « وَ مَنْ أَحْیاها فَکأَنَّما اَحیا النَّاسَ جمیعاً.»، اضافه کرد: در این آیه شریفه هدایت یک نفر برابر با هدایت همه نفوس برشمرده شده و حکایت از اهمیت بالای آن دارد که این توفیق بزرگی است که نصیب من و شما شده و باید شاکر باشیم.

وی با اشاره به ماموریت های سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، اظهار کرد: این سازمان بزرگترین نهادی است که کار فرهنگی- آموزشی انجام می دهد و تنها با صدا و سیما قابل مقایسه است که آن کار و فعالیت شفاهی دارد و این مکتوب. این سازمان افتخار دارد که تولید و توزیع کلیه کتاب های درسی از دوره پیش دبستان تا پیش دانشگاه را بر عهده دارد. بعلاوه کتاب های راهنمای تدریس معلم، نرم افزارهای آموزشی و مجلات رشد به عنوان مکمل کتاب درسی.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تولید سالانه 1200 عنوان کتاب درسی و کمک درسی با شمارگان قریب 140 میلیون نسخه، اضافه کرد: بیش از 35 عنوان مجلات رشد در سطوح مختلف با تیراژ 40 میلیون نسخه در سال را باید به آن اضافه کرد.

وی با اشاره به همکاری مشترک در تولید محتوا و چاپ کتاب های درسی و کمک آموزشی، از آمادگی سازمان بمنظور همکاری و مشارکت در این زمینه و اعزام کارشناسان و مدرسان برای برگزاری کلاس های آموزش زبان فارسی خبرداد.

دکتر محمدیان، اعزام دانش آموختگان جامعه المصطفی العالمیه به همایش ها و مساجد کشور در مناسبت های مختلف(مثل اعیاد و سوگواری ها) را موجب توسعه و تعمیق دانش آنان و کسب مهارت لازم در تعامل با مردم ارزیابی کرد و اضافه نمود: مواجهه با مردم نیازمند کسب تجربه است.

تاریخ خبر: 
يكشنبه, 8 اسفند, 1395

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.