توجه به نیمرخ روانی مخاطب یکی از عوامل مهم در برنامه ریزی است
وی با برشمردن مولفه های آموزش و پرورش افزود: مولفه های تعلیم و تربیت و برقراری ارتباط منطقی بین آن ها نیازمند مهندسی است، که همان برنامه ریزی درسی است. همانگونه که احداث یک بنا نیازمند مهندسی و چینش هر چیز در جای مناسب آن است، در آموزش و پرورش نیز باید علاوه بر نظر کارشناسان، والدین و نیاز جامعه، ذوق و سلیقه دانش آموزان را شناخت و مطالب علمی را متناسب با ذائقه آنان تنظیم و ارائه نمود تا مورد توجه و پذیرش مخاطبان قرار گیرد.
معاون پژوهشی وزیر با اشاره به نتایج ارزشیابی برخی دروس اذعان کرد: گاه دیده شده فاصله بین برنامه های قصد شده و آنچه کسب شده به دلایل مختلف، زیاد است، لذا باید تلاش کرد این فاصله به حداقل ممکن کاهش یابد.
دکترمحمدیان توجه به نیمرخ روانی مخاطب را یکی از عوامل مهم در برنامه ریزی توصیف کرد و اضافه نمود: با توجه به فلسفه تعلیم و تربیت و انسان شناسی اسلامی، به تناسب نیازهای کشور و پیشرفت علوم و فنون، محتوا توسط کارشناسان خبره گروه تالیف تولید و پس از دو مرحله اعتبار بخشی به صورت کتاب درسی در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد که پس از یکسال اجرای آزمایشی در سراسر کشور و گردآوری نظرات معلمین و ارزشیابی آن، چنانچه مواردی لازم به تغییر باشد اصلاح و کتاب نهایی شده برای مدت 5 سال به چرخه آموزش وارد می شود.
منبع خبر:
- 1524 مرتبه بازدید
نظر دهید