دستاوردهای ارزشمند دفاع مقدس، مانند سرمایه‌های زیرزمینی است که متعلق به همه‌ی نسل هاست

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی دکتر محمدیان رئیس این سازمان در جلسه مشترک مؤلفان کتاب‌های درسی با مسئولین پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس، کتاب‌های درسی را نشانه سواد ملی یک جامعه دانست و افزود: دیدگاه برنامه‌ریزان درسی در اشاعه فرهنگ و معارف ایثار، شهادت و پاسداری از دستاوردهای ارزشمند دفاع مقدس، به‌عنوان معرفی بخشی از یک گزارش سازمانی نبوده است، بلکه حماسه 8 سال دفاع مقدس نشانگر حیثیت ملی است.

دکتر محمدیان کتاب درسی را شاخص‌های قوت فرهنگی هر جامعه‌ای دانست و تأکید کرد: لازم است معارف جنگ که مجموعه‌ای از معارف دینی، مدنی، عرفانی، حماسی، سیاسی و حتی بهداشتی، اقتصادی و ... است، علاوه بر وزارت آموزش و پرورش در سایر حوزه‌های جامعه نیز مطرح شود.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش یکی از معضلات اساسی جامعه امروز را مقابله با فرهنگ مهاجم معرفی کرد و افزود: لازم است پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس با برگزاری نشست‌های علمی و مستمر، مؤلفان کتاب‌های درسی را با اطلاعات روز، واکاوی ابعاد و ابزار گوناگون قدرت نرم و سخت، شیوه‌های جدید تهاجم فرهنگی بیگانگان و ابعاد گوناگون دفاع مقدس آشنا سازد که آنان بتوانند با زبان برنامه درسی به تولید محتوای آموزشی بپردازند.

محمدیان در ادامه سخنان خود از مسئولان پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس خواست تا برای تولید منظومه جامع و حماسی دفاع مقدس، زنان برجسته و غیورمردان دفاع مقدس را معرفی کنند و به تولید محتوای لازم بپردازند. وی بر ارائه اطلاعات به‌صورت تخصصی توسط این پژوهشگاه تأکید کرد و گفت: ظرفیت‌های ویژه‌ای در نظام تعلیم و تربیت، نظام رسانه‌ای و حوزه تبلیغات وجود دارد که نادیده انگاشته شده است، لازم است این ظرفیت‌ها به‌کار گرفته شود.

وی افزود: دفاع مقدس برای ما یک حیثیت ملی است و معارف آن باید همیشه پر تلألو و درخشان باشد و برای شناساندن آن، به پژوهش‌هایی در سطح کلان، نوآوری، خلاقیت و مدیریت و از همه مهم‌تر اهتمام و غیرت نیازمندیم.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش از تولید کتاب‌های زنان برجسته حاضر در دوران دفاع مقدس خبر داد و افزود: باید دانش‌آموزان دختر از هویت دختر بودن خود اظهار رضایت کنند و بتوانند به زنان قهرمان آن دوران افتخار کنند.

رئیس سازمان با اشاره به اینکه گنجینه‌های جنگ مانند منابع زیرزمینی سرمایه است افزود: این سرمایه متعلق به همه نسل‌ها است و برای بهره‌وری بیشتر نیازمند فراوری و فرآورده شدن است.

دکترمحمدیان افزود: بعد از تولید دانش و معارف دفاع مقدس توسط این پژوهشگاه، وزارت آموزش وپرورش آن اطلاعات را با زبان آموزشی توزیع می‌کند.

وی در خاتمه تربیت نسل آینده را از اهداف مهم سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش دانست و افزود: برای اینکه نسل آینده ما مانند نسل حاضر دردوران دفاع مقدس بیندیشند، باید برنامه‌ریزی گردد.

تاریخ خبر: 
دوشنبه, 19 اسفند, 1392

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.