دفاع مقدس، یک گنجینه تمام عیار است که باید استخراج شود

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، دکتر محمدیان در همایش علمی «آموزه های دفاع مقدس، راه گشای امروز و فردا»، که صبح چهارشنبه در سالن اجتماعات سازمان برگزار شد، دفاع مقدس را به معدنی پر از گوهرهای قیمتی تشبیه کرد که هنوز درست کشف و شناسایی نشده و باید سال ها دغدغه مندان این عرصه به کاوش در آن بپردازند.

وی با تاکید بر ضرورت احیاء و حفظ ارزش های دفاع مقدس اضافه کرد: همکاران ما در سازمان تلاش می کنند با استفاده از شیوه های متنوع این گونه مطالب را به مطلوب ترین شکل ارائه نمایند.

حجت‌ الاسلام والمسلمین محمدیان با بیان این مطلب که دفاع از ارزشها یک ضرورت مستمر است، تصریح کرد: امروزه تحریف و به ابتذال کشیدن مفاهیم بزرگترین خطری است که انقلاب را از درون تهی می کند و باید مراقب بود.

وی با اشاره به حوادث عاشورا و بخشی از تحریف های انجام شده معارف حسینی، افزود: وقتی به جای بیان اهداف قیام امام حسین علیه السلام که احیاء امر به معروف و نهی از منکر، عدالت خواهی، ایثار و احیاء سنت پامبر اعظم صلوات الله و سلامه علیه بوده، به قد و بالا، چشم زیبا، و خم ابرو می پردازند، این ابتذال بیشتر خود را نشان می دهد.

دکتر محمدیان افزود: دفاع مقدس نیاز به داستان سرایی و اختلاط با حوادث تخیلی ندارد. دفاع مقدس حقیقتی است که اگر همانگونه که اتفاق افتاده بازخوانی و روایت گردد، در اعماق وجود انسان های آزاده نفوذ خواهد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان با اشاره به برخی مطالب انتشار یافته در فضای مجازی با عنوان حذف داستان شهید فهمیده از کتاب ششم ابتدایی افزود: سازمان پژوهش خود را متعهد به ترویج مفاهیم و ارزش های انقلاب به ویژه دفاع مقدس مانند شهادت، ایثار و جهاد می داند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با تاکید بر این مطلب که امروز همه کشور درگیر تهاجم و جَنگ فرهنگی است اضافه کرد: برای ترویج ارزش های الهی و اصول انقلابی از سرزنش و انتقاد این و آن نباید هراسی به دل راه داد.

وی با اشاره به سخنان شهید رجائی، که گفته بود؛ « جنگ ما زمانی آغاز می شود که آخرین گلوله را شلیک کنیم»، افزود: دست ها را به علامت تسلیم بالا نمی بریم و به پیروی از سید الشهداء علیه السلام از هر تلاشی برای احیاء ارزش های الهی حمایت می کنیم و در این راه هیچ پروتکل، کنوانسیون و یا قراردادی که با اصول و مبانی جمهوری اسلامی مغایر باشد، نمی تواند ما را از ادامه راه امام و شهدا باز دارد.

کلیدواژه:

تاریخ خبر: 
پنجشنبه, 8 مهر, 1395

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.