باید از حقوق فردی و اجتماعی معلمان صیانت کرد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محی‌الدین بهرام محمدیان راهکار مناسب برای دستیابی به حضور فعال و با نشاط معلمان را در نظارت و سنجش صلاحیت حرفه‌ای آنان و ایفای نقش در ارتقاء و تعالی کیفیت تعلیم و تربیت، راه‌اندازی «سازمان نظام معلمی» دانست و گفت: تعلل و تأخیر در تصویب و راه‌اندازی سازمان نظام معلمی آسیب‌زاست. معلمان باید خود بر حقوق و تکالیف صنفی و حرفه‌ای خودشان نظارت کنند و حریم معلمی را که دارای قداست و احترام است از دست یازی سیاسی، جناحی و گروهی محفوظ بدارند و نسبت به پاسداشت شئون معلمی از سوی شاغلان این عنوان و همچنین بهره‌مندان از خدمات تعلیم و تربیت ایفای نقش کنند.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: نباید در مجموعه‌های غیردولتی به دلیل مشکلات اشتغال در کشور بر حقوق فردی معلم تعدّی شود و نسبت به پرداخت بیمه و یا احتساب سنوات و رعایت مرخصی سالانه آنان بی اعتنایی گردد و یا اینکه هر کسی بتواند بدون احراز صلاحیت‌های عمومی و اختصاصی و داشتن مهارت‌های کافی حرفه‌ای مدعی تدریس و تربیت در مجموعه‌های خرد و کلان از کلاس کنکور و تقویتی گرفته تا حضور در منازل به‌عنوان معلم خصوصی اقدام نماید. رسیدگی و نظارت به این امور باید با سازمانی منبعث از ارادة معلمان و مورد تایید قانون انجام پذیرد.

وی سازمان‌هایی مانند نظام پزشکی، پرستاری، مهندسی و روان‌شناسی و یا کارشناسان حقوقی دادگستری را شبیه همین پیشنهاد ارائه شده دانست و گفت: معلم مورد اعتماد همه است و ما فرزندانمان را برای تربیت به وی می‌سپاریم لذا پر بی‌راه نیست که کار معلمان را از آموزش و ارزشیابی و نظارت و انتخاب برگزیده‌ها و نمونه‌ها را هم به خودشان واگذار کنیم و از مشارکت آنان در برنامه‌ریزی و سیاستگذاری‌های سامان‌ یافته بهره‌مند شویم.

تاریخ خبر: 
سه شنبه, 7 ارديبهشت, 1395

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
2 + 1 =
حاصل جمع بالا را وارد کنید.