توانمندسازی معلمان برای استفاده از فضای مجازی

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ضمن اعلام اینکه به دنبال ارائه آموزش‌های کلاسی در محیط فناوری و فضای مجازی هستیم اظهار کرد: هر کلاس درسی که آموزش‌هایش مبتنی بر رایانه می‌شود معلم‌ها را هم توانمند می‌کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تاکید بر اینکه باید معلمان ما همپای دانش آموزان در عرصه فضای مجازی پیش بروند اظهار کرد: معلم‌ها در برخی پایه‌ها مسلط به تدریس در فضای مجازی نیستند.

وی افزود: در مقطع ابتدایی دانش آموزان با کارکرد فناوری و مبانی رایانه آشنا می‌شوند، اما در مقاطع بعد به دنبال آن هستیم درس‌ها را "آی.تی بیس" کرده و آموزش‌ها را در محیط فناوری ارائه کنیم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه به عنوان مثال اگر دانش آموزان بخواهند یک فیلم چندرسانه‌ای را برای درس شیمی بسازند یا درس فیزیک را با نرم افزار پاورپوینت بیاموزند و شب در تالارهای گفت‌وگو درباره مباحث علمی به گفت وگو بنشینند، معلم باید مهارت بیابد تا گروه را راهبری کند عنوان کرد: با تهیه و توزیع بسته‌های آموزشی پشتیبان برای معلم‌ها این کار را انجام می‌دهیم تا اطلاعاتشان بروزرسانی شود.

محمدیان ادامه داد: هر کلاس درسی که آموزش‌هایش مبتنی بر رایانه می‌شود معلم‌ها را هم توانمند می‌کنیم. اکنون اقدامات دیگری را نیز در عرصه فضای مجازی دنبال می‌کنیم که از جمله آنها می‌توان به ارائه متن کتب درسی و راهنماهای معلم در محیط وب اشاره کرد.

کلیدواژه:

تاریخ خبر: 
جمعه, 8 اسفند, 1393

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.