ایجاد شبکه اجتماعی در سطح مدارس

به گزارش «نسیم»، حجت‌الاسلام و المسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان اظهار داشت: فضای مجازی و ارتباط با فضای سایبری برای دانش‌آموزان، ورود به فضای مجازی، امروز برای آموزش و پرورش یک ضرورت و فرصت مطلوب است.

وی افزود: یکی از کاربردهای مهم فضای مجازی در آموزش و پرورش، تنوع دادن به فضای یاددهی، یادگیری، اطلاع رسانی و تربیتی در این وزارتخانه است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در سال‌های گذشته سند توسعه "فاوا" را در شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب رساندیم که با شیب مختصری، توسعه شبکه مجازی را در آموزش و پرورش مبتنی بر این سند و سند تحول بنیادین وزرات آموزش و پرورش ایجاد خواهد کرد.

* سیاست کلی در آموزش و پرورش باید پالایش فضای مجازی باشد

وی تصریح کرد: سیاست کلی در آموزش و پرورش باید پالایش فضای مجازی باشد؛ به طوری که ایجاد "شبکه ملی اینترانت" یا همان "اینترنت پاک" را در اختیار دانش‌آموزان قرار دهد.

محمدیان خاطرنشان کرد: اعتقادی به ایجاد شبکه‌های اجتماعی مانند فیس بوک و توئیتر در آموزش و پرورش ندارم، اما می‌توان شبکه‌های دانش و تربیتی را در سطح مدارس کشور ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه مدتی است شبکه های دانش در آموزش و پرورش راه‌اندازی شده است، گفت: اکنون شبکه‌ ملی مدارس ایران (رشد) از جمله شبکه‌های اجتماعی است که شاخه های دانش در آن طراحی شده و تالارهای گفتگو دارند.

معاون وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: منظور از شبکه های اجتماعی در آموزش و پرورش، باید شبکه‌های دانش باشد تا نوعی هم‌افزایی بین نخبگان صورت بگیرد و به تولید دانش در آموزش و پرورش و بین دانش‌آموزان کمک کند.

کلیدواژه:

تاریخ خبر: 
چهارشنبه, 25 تير, 1393

نظرات

به نام خدا
آقای دکتر - عرض سلام و ادب
توجه و عنایت جنابعالی به شبکه دانش محور (شبکه‌های دانش و تربیتی) مختص دانش آموزان و هدایت اذهان به سمت موجودی آموزش و پرورش یعنی شبکه رشد در برابر شبکه اجتماعی دانش آموزی که اخیرا مطرح است و برای آن بودجه حداقل یک میلیاردی هم متصور شده اند قابل تقدیر است. خدا به شما خیر دهاد!
حقیر قصد دارم بر اساس همین خط فکری مطلب علمی منسجمی تهیه و ارائه نمایم. ان شاء الله

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.