تقویت و حفظ هویت انقلابی از اهداف مشترک نظام تعلیم و تربیت رسمی و حوزه‌های علمیه است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان در نشست مشترک روحانیون و ائمه جماعات به مناسبت بزرگداشت دهه فجر اعلام کرد: تقویت و حفظ هویت انقلابی از اهداف مشترک نظام تعلیم و تربیت رسمی و حوزه‌های علمیه است.

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدیان افزود: ارزش‌های انقلابی و اسلامی که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شد، نباید کمرنگ و فراموش شود. عامل پیروزی انقلاب اسلامی اعتقاد و باورهای اسلامی، رهبری دینی امام راحل (رضوان‌الله تعالی علیه) و یکپارچگی و اتحاد مردم تحت رهبری امام بوده است.

محمدیان در این نشست به همکاری مشترک حوزه علمیه و آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: لازم است همکاری‌هایی بین آموزش و پرورش و نهادهای حوزوی در عرصه‌های تبلیغی، پژوهشی و آموزشی توسعه پیدا کند و نهاد روحانیت با مسؤلیت‌پذیری بیشتر در تعامل با آموزش و پرورش اقدام کند.

وی با تاکید بر اینکه پیروزی انقلاب اسلامی بیشترین تاثیر را بر نهاد آموزش و پرورش داشته است، گفت: معلمان و فرهنگیان پیش از پیروزی انقلاب اسلامی نیز عناصری بودند که با نهاد دین و روحانیت پیوند داشته‌اند و به همین جهت بسیاری از مسؤلان طراز اول نظام جمهوری اسلامی همانند شهید بهشتی، شهید رجایی، شهید باهنر و برخی از وزرا برخاستگان از آموزش و پرورش بودند. در دفاع مقدس نیز دانش‌آموزان و معلمان عناصر فعال در جبهه و جنگ بوده‌اند.

محمدیان سفارش امام و رهبری را نسبت به نسل نو یادآور شد و از حوزه‌های علمیه درخواست کرد در همه شئون به ویژه در تولید علوم انسانی – اسلامی، آموزش و پرورش را یاری رسانند.

تاریخ خبر: 
پنجشنبه, 17 بهمن, 1392

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.