باید روحیه ی انقلابی و استکبار ستیزی و علاقه به منافع ملی در نسل جوان تقویت شود

نور خبر:‎ کسانی که امید و دلبستگی به هویت ملی و علاقه به ارزش های دینی و اخلاقی را در میان آحاد مردم به ویژه نوجوانان و جوانان تضعیف می کنند خیانت ملی مرتکب می شوند.

‎آیةالله محمدیان با یادآوری حوادث سیزده آبان در تاریخ انقلاب اسلامی توجه به آن را از ضرورت های امروز انقلاب دانست و افزود: بازخوانی تاریخ و بازنگری نقاط قوت و ضعف در ایفای نقش متناسب با شرایط فعلی از جمله ی وظایف جامعه ی علمی کشور است.
‎امام مسجد نور اظهار کرد: ذکر تاریخ در قران کریم برای قصه گویی و مشغول سازی اذهان نیست بلکه برای عبرت گیری و درس آموزی است. ما باید از تاریخ انقلاب اسلامی درس بگیریم. اعتماد به دشمن اشتباه محض است، دوست نشان دادن دشمن به نسل آینده به بهانه ی تنش زدایی و بزک کردن چهره ی آن برای پیشبرد اهداف حزبی، گروهی تزویر و تدلیس برعلیه خود و ملت است.
‎محمدیان یادآور شد، کاری که به صورت محدود در کتابهای درسی و تاریخ معاصر در ارائه و شرح دشمنی های امریکا انجام شد باید ادامه پیدا کند و به صورت عقلانی و مستند ابعاد جنایت ها و خیانت ها استکبار جهانی به ویژه امریکا و انگلیس برای نسل جوان اراىه شود.
‎امروز دلیل اوج گرفتن دشمنی ها و شدت یافتن فشارها به ملت ایران به علت ضعف و ناتوانی جمهوری اسلامی و یا استیصال ملت ایران نیست بلکه برعکس توانایی و قدرت ان است که توانسته است به عنوان الگوی پیشرفت و استقلال اراده ی خود را به غرب و امریکا تحمیل نماید. این فشارها و دشمنی ها بمنظور درهم شکستن اراده ی ملی و جلوگیری از فراگیر شدن تجربه انقلاب اسلامی در منطقه است.
‎امام مسجد نور افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی نقشه ی دولت صهیونیستی از نیل تا فرات ناکام ماند و از گسترش شتاب آلود کمپ دیوید جلوگیری کرد و جریان سازش با نظام صهیونیستی را بسیار پرهزینه ساخت هر چند دولت های بی ریشه و بنیه ی عربی برای حفظ خود به هر قدرت پوسیده ای نیز چنگ می زند. آیةالله محمدیان تضمین آینده را در گرو تقویت روحیه ی انقلابی و مقابله با استکبار و دلبستگی به منافع ملی و هویت اسلامی و ایرانی دانست و تأکید کرد این مهم باید در صدر برنامه های حوزه ی تربیتی و یادگیری علوم انسانی و اجتماعی قرار گیرد و جریان تبلیغی و رسانه ای بدون بزرگنمایی و پروپاکاند مبالغه آمیز، سرمایه ی اجتماعی را با شناساندن داشته های تاریخی و توانایی های بالفعل و بالقوه افزایش دهد.

تاریخ خبر: 
يكشنبه, 13 آبان, 1397

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.