محمدیان: اگر «مرحوم فردی» در میان ما بود، یک اقدام جهادی انجام می‌داد

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، نخستین سالگرد درگذشت زنده یاد «امیرحسین فردی» عصر روز گذشته پنجم اردیبهشت در مسجد جوادالائمه برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان، معاون وزیر آموزش و پرورش و از دوستان زنده یاد فردی در این مراسم اظهار داشت: باورمان نمی‌شود یک سال گذشت و به جای خالی امیرحسین فردی عادت کرده‌ایم، با عبور از چنین حوادثی اغلب فقدان اهالی فرهنگ و ادب باید بیش از گذشته به چشم بیاید، همینطور که نبود آقای فردی ضربه‌ای جبران ناپذیر برای فرهنگ و جامعه ادبی کشور است.

محمدیان با تاکید بر این مهم که انسانی که در عرصه‌های علمی فعالیت می‌کند، سرباز فرهنگ است و بدون شک نبودنش باید به چشم بیاید، تصریح کرد: اما روزگار انسان را از چیزهای ارزشمندی که از دست می‌دهد، غافل می‌کند.

به گفته معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش، اگر امیرحسین فردی امروز در میان ما بود، یک اقدام جهادی دیگر را انجام می‌داد و یا در شرف انجام بود، مثل کارهایی که قبل از انقلاب انجام داده است. کارهایش در اذهان خواهد ماند در مسجد کتابخانه می‌ساخت، شاگرد تربیت می‌کرد اما امروز بسنده کردن به کارهایی که او پیش از انقلاب انجام داده، کافی نیست. سال سال فرهنگی است، باید پایه فرهنگ مهاجم را نقد کرد و پرده از چهره مزورش برداشت. باید نسل امروز را متوجه قله‌ها کرد و حرکت در دامنه‌ها کفایت نمی‌کند. برای انجام کار فرهنگی باید خون دل خورد و تهمت شنید. این کار مثل ساختمان‌سازی نیست که نمایش و گزارش داشته باشد، کار فرهنگی زمان بر است و حتماً خون‌دل می‌خواهد.

محمدیان با ارائه درخواستی از دبیر و برگزارکنندگان جشنواره شهید غنی‌پور بیان کرد: از برگزارکنندگان جشنواره شهید غنی‌پور می‌خواهم طرحی نو دراندازند. پایه همان پایه است اما جهت و مقصد این جشنواره باید متعالی‌تر شود.

بر اساس این گزارش، در این مراسم جمعی از دوستان زنده یاد امیرحسین فردی و خانواده این نویسنده حضور داشتند.

تاریخ خبر: 
شنبه, 6 ارديبهشت, 1393

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.