فردی از مردم در مردم و با مردم بود/ جایزه شهید غنی‌پور را به هرشکل حفظ کنید

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم ترحیم مرحوم امیرحسین فردی، رئیس فقید مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری در حالی عصر روز دوشنبه 9 اردیبهشت در مسجد جوادالائمه (ع) برگزار شد که به علت ازدحام جمعیت شرکت کننده در این مراسم، تمام شبستان و صحن مسجد در مدت 2 ساعت برگزاری این مراسم لبریز از جمعیت بود.

در این مراسم، چهره‌هایی همچون فرج‌الله سلحشور، حسام‌الدین سراج، اصغر نقی‌زاده، محمدرضا کاتب، احمد دهقان، اکبر خلیلی، مهدی مظفر ساوجی، سعید بیابانکی، امیر خوراکیان، جواد محقق، محمدرضا سرشار، محمدرضا بایرامی، علی محمد مودب، محمد حسنی، مصطفی آجرلو، احمد شاکری، حسین شریعتمداری، حسن شایانفر، محسن مومنی، نادر قدیانی، حسین قنادیان، حمیدرضا شاه آبادی، حجت الاسلام سیدمحمود دعایی، محمد حمزه‌زاده و ... حضور داشتند.

همچنین در این مراسم حسام‌الدین سراج برای دقایقی با خواندن اشعاری یاد مرحوم فردی را گرامی داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان سخنران این مراسم بود. وی در سخنان خود با اشاره به اینکه مسلمانی یعنی تسلیم در برابر خدا اظهار داشت: روح تواضع در بسیاری از ما مُرده است و در برابر خداوند خدایی می‌کنیم. در حالی که مسلمان تعریفش این است؛ مسلمان کسی از که دیگران از دست و زبانش آرامش داشته باشند.

وی با اشاره به مرحوم فردی گفت: قلم و وجود آقای فردی، متعهد بود. در مدت 15 سال آشناییم با ایشان و در جلساتی که با او داشتم هیچ گاه حس نمی‌کردم که آن جلسه به گناه زبانی آلوده شود و یا حرمتی ریخته شود و یا اینکه ذهن به سویی بچرخد که از کسی غیبت شود. او متواضع بود و به اصطلاح خوش‌مجلس. همین فهیم بودن و فکور بودنش بود که او را متعهد کرده بود تا جایی که جنس تعهد موجود در او با آنچه که در کتاب‌هایش به تصویر می‌کشید تفاوتی نداشت.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی تالیف کتب درسی گفت: آقای فردی آدم گوشه‌گیری هم نبود که دنیا را هم نشناسد، ولی ساکن همین محله ماند و رنج را با گنج معرفتش گره زد. امروز نمی‌تواند کسی بگوید که او با قلم و زبانش کسی را آزار داده است. تنها یک مقاله نوشت که در آن به فردی عتاب کرده بود؛ آن هم فردی که حرمت نگاه نداشته بوده، نمک خورده بود و نمکدان شکسته بود.

محمدیان ادامه داد: وظیفه هنرمند نویسنده بر اساس آنچه خداوند می‌گوید آموزش به دیگران است و فردی هم در وسع خود آنچه می‌دانست از کسی مضایقه نکرد و کسانی را تربیت کرد که بتوانند بنویسند و در آینده دیگران را هدایت کنند.

وی تاکید کرد: فردی از مردم، در مردم و با مردم بود. او با دل مردم کار کرد و همین باعث ماندنش شد و الا حرف‌های درشت زدن و یا مطالعه زیاد آدمی را در میان مردم بالا نمی‌برد. باید به خدا دل داد تا خدا هم به شما دل بدهد. اگر یک عنوان از کتاب‌های آقای فردی که در مورد حضرت امام رحمت الله علیه نوشته شده یک میلیون نسخه بفروش می‌رود، تنها حاصل برکت خداست. او شاید کم کتاب داشت، اما خداوند به تعداد نگاه نمی‌کند، بلکه عمل صالح برایش اهمیت دارد.

محمدیان در پایان با اشاره به جشنواره شهید غنی‌پور گفت: از دوستان فردی می‌خواهم که این جشنواره به هر شکل ممکن حفظ کنند؛ حتی اگر پولی برای اهدای جوایز آن را ندارند، یک سجاده به جای هدیه نقدی اهدا کنند و جشنواره برگزار کنند.

منبع خبر:

تاریخ خبر: 
سه شنبه, 10 ارديبهشت, 1392

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.