شناختنامه مرحوم امیر حسین فردی تدوین شد

شناختنامه مرحوم امیر حسین فردی، مدیر فقید مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری و نویسنده و داستان‌نویس انقلاب در آستانه برگزاری مراسم چهلمین روز درگذشت او، به کوشش شورای نویسندگان مسجد جواد الائمه(ع) آماده شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، مراسم گرامیداشت چهلمین روز درگذشت زنده یاد امیرحسین فردی، مدیر فقید مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری و نویسنده و داستان‌نویس انقلاب دوشنبه 20 خرداد 92 در مسجد جواد الائمه(ع) برگزار می‌شود.

محمد ناصری، از اعضای شورای نویسندگان این مسجد، با بیان این که مراسم چهلم مرحوم فردی از ساعت 16 تا 18 این روز برگزار خواهد شد، گفت: در این مراسم حجت‌الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان، معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به سخنرانی خواهد پرداخت.

وی ادامه داد: در این مراسم همچنین کتاب زندگینامه امیرحسین فردی توزیع خواهد شد. این کتاب نوشته‌ای متفاوت از علیرضا متولی است که به زندگی این نویسنده از تولد تا فوت پرداخته و توسط انتشارات مدرسه به چاپ رسیده است. متولی برای تالیف این کتاب با سفر به زادگاه مرحوم فردی به اطلاعات تازه‌ای درباره زندگی وی دست پیدا کرده و آن را با نثری متفاوت در این کتاب درج کرده است.

ناصری با بیان این که شناختنامه مرحوم فردی نیز به کوشش شورای نویسندگان مسجد جواد الائمه(ع) و در 504 صفحه تدوین شده است، عنوان کرد: در این کتاب گفت‌و‌گو‌ها و خاطراتی از محمد متین‌فرد، محمد شریعت بهادری، هادی علی‌اکبری، فرج‌الله سلحشور، حسین معینی، محمدرضا تخت کشیان، مصطفی آجرلو، خسرو باباخانی، فضل الله خالقیان، محمد مهدوی شجاعی، جمشید رمضانی، سیدکمال شهابلو، علی فرخی، سوسن طاقدیس، قاسم نقی‌زاده، مهدی فیضی، محمدرضا کاتب و رضا نصیری آمده است.

وی افزود: در بخش دیگری از کتاب نیز یادداشت‌هایی از اصغر آبخضر، حسین امینی پویا، گل‌علی بابایی، نبی‌الله بابایی‌نژاد، کریم بابایی، بهزاد بهزادپور، علی تاج‌الدینی، جعفر توزنده جانی، علی اصغر جعفریان، محمدحسن حسینی، تهمینه حدادی، مصطفی خرامان، جلال ذکایی، رضا رمضانی، حمید ریاضی، ابراهیم زاهدی مطلق، مریم فردی، عارف فردی، جواد کامور بخشایش، رسول فلاح‌پور، حجت‌الاسلام بهرام محمدیان، ناصر نادری، اصغر نقی‌زاده، بنده و علاقمندان دیگری به مرحوم امیرحسین فردی دیده می‌شود.

ناصری با اشاره به این که مراسم شب خاطره مرحوم فردی پس از پایان مراسم چهلمین روز درگذشت و از ساعت 18 و 30 دقیقه در محل مسجد جواد الائمه (ع) برگزار خواهد شد، گفت: در این مراسم فیلم مستندی از مهرداد غفارزاده با عنوان «من هستم کنارتان» درباره مرحوم فردی پخش خواهد شد. همچنین نمایش اسلاید با عنوان «امیر‌خان سلام» از تصاویر برجای مانده از مرحوم فردی از دیگر برنامه‌های این مراسم خواهد بود.

مسجد جواد الائمه (ع) در خیابان قزوین، خیابان خیابان شهید جواد سبحانی، خیابان شهید برادران فلاح (13 متری حاجیان) واقع شده است.

امیر‌حسین فردی پنجم اردیبهشت ماه سال جاری درگذشت.

تاریخ خبر: 
شنبه, 18 خرداد, 1392

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.