زنده‌یاد فردی نگین حلقه اهل قلم و انقلابیون بود

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، مراسم تشییع پیکر امیرحسین فردی مدیر مرکز آفرینش ادبی حوزه هنری با حضور سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، غلامعلی حداد عادل، حسین شریعتمداری، مجید مجیدی و جمعی از دوستان، اهالی قلم برگزار شد.

براساس این گزارش، سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تسلیت درگذشت امیرحسین فردی، او را فردی دلسوز، مهربان، صادق، خلاق، پیگیر، با تلاش فراوان خواند واظهار داشت: زنده‌یاد فردی به ندای حق لبیک گفت و از این 64 سال عمر به بهترین وجه استفاده کرد که پیش از انقلاب و چه در دوران مبارزه در مسجد جوادالائمه(ع) و چه پس از انقلاب اسلامی در مسیری که انتخاب کرده بود بدون تزلزل گام برمی‌داشت و از ارزش‌های نظام سخن می‌گفت و حرمت قلمی را که خداوند به آن سوگند خورده بود، پاس داشت و در مسیر خود ثابت‌قدم بود.

به گفته وزیر ارشاد، امروز به هر حال با امیرحسین فردی وداع می‌کنیم ولی آثارش ماندگار خواهد بود چون بااحساس آنها را تعریف و در راستای فرهنگ قدم برمی‌داشت؛ مقالات، آثار و شاگردانش برای او باقیات و صالحاتی ارزشمند هستند و این درسی است برای ما که در این مسیر گام‌های محکمی برداشته و امید که از فرصت‌ها استفاده کنیم.

حسینی خاطرنشان کرد: تنها این احسن‌العمل است که برای ما ماندگار خواهد بود. در روزی که وعده داده شده و قطع یقین در راه است در آن روز اعمال ما در ترازوی محاسبه حق قرار گرفته و همانگونه که گفته شده کسانی که در مسیر حق گام برداشتند کارنامه اعمالشان را به دست راست قرار می‌دهند و در شمار اصحاب یقین قرار می‌گیرند. بنده امیدوارم این راه توسط دوستان زنده‌یاد فردی ادامه یابد و از آرمان‌های رهبر انقلاب و امام راحل دفاع کنند.

این مقام مسئول در وزارت ارشاد در خاتمه سخنان خود به ویژگی‌های امیرحسین فردی اشاره و ابراز داشت: ایشان به دلیل روحیاتی که داشتند در هر کجا که احساس نیاز می‌کرد با آن نهاد و سازمان اقدام به همکاری می‌نمود، همانند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، روزنامه کیهان، بنیاد ادبیات داستانی، هیئت‌های داوری و ... او همواره حضور پررنگ داشت و هر کجا که می‌توانست منشأ اثر باشد، شاهد حضور او بوده و در این مسیر ثابت قدم بود.

* زنده‌یاد فردی نگین حلقه اهل قلم و انقلابیون بود

در این مراسم همچنین حجت‌الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان رئیس سازمان تعلیم و برنامه‌ریزی کتب درسی در سخنانی اظهار داشت: آرامش ابدی از آن مردانی چون امیرحسین فردی است که در عرصه فعل و عمل استقامت می‌ورزد فشارها آنها را نمی‌لرزاند و هوس‌ها پای آنها را سست نمی‌کند و بر آن چه گفته باور داشتند و پایمردی می‌کنند.

به گفته محمدیان، همه گواهی می‌دهیم که فردی تمام ویژگی‌های مذکور را دارا بود. با امیرحسین فردی برای هفته‌نامه قرآنی کار می‌کردم اما امروز فردی در میان ما نیست و حیات او در این عالم پایان پذیرفته است یعنی با آخرین نفس دنیایی کشید روح و ریحان بهشتی مشامش را نواخت.

وی در خاتمه سخنان خود تصریح کرد: آقای فردی یک اصولگرا به معنای واقعی کلمه بود یعنی پای اصول می‌ایستاد و از اصول خود کوتاه نمی‌آمد. در حقیقت زنده‌یاد امیرحسین فردی نگین حلقه اهل قلم و ادب و انقلابی مسلمان و متعهد بود.

تاریخ خبر: 
شنبه, 7 ارديبهشت, 1392

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.