پیشنهاد ثبت جایزه ادبی به نام امیرحسین فردی

دکتر محمدیان در مراسم چهلمین روز درگذشت پدر داستان‌نویسی انقلاب اسلامی مطرح کرد: پیشنهاد ثبت جایزه ادبی به نام امیرحسین فردی

به‌گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، دکتر محمدیان معاون وزیر آموزش و پرورش در مراسم چهلمین روز درگذشت امیرحسین فردی، به فیوضات ماه مبارک شعبان پرداخت و افزود: شعبان، ماه توبه و استغفار، تهذیب، تزکیه و ماه رسول خدا(ص) است که با ذکر صلوات بر محمد(ص) و آل او زینت می‌یابد.

دکتر محمدیان، صلوات بر پیامبر و خاندان پاکش را از بالاترین اذکار دانست و افزود: مسیر نجات و رستگاری انسان در سیر الی الله، تأمل و تعمق در این ذکر است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به اینکه مرحوم امیرحسین فردی، همیشه، خدا را شاهد و ناظر به اعمال خویش می‌دانست، تأکیدکرد: تقید به حضور در محضر پروردگار، حال مغتنمی است که نصیب آن بزرگوار شده بود.

وی با اشاره به اینکه پدر داستان‌نویسی انقلاب اسلامی، مسجد را مرکز فرهنگی محل برای تجمع می‌دانست، تأکید کرد: تکلیف‌گرایی، موقعیت‌شناسی، شناخت مقتضیات زمان و پیوند با اولویت‌های زمان حال در حوزه ادبیات، از ویژگی‌های ستودنی آن مرحوم است که باید سرلوحه شاگردان وی قرار گیرد.

دکتر محمدیان همچنین پیشنهاد کرد ثبت جایزه و جشنواره‌ای با عنوان امیرحسین فردی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه شود. وی به رویکرد تولید انبوه پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: آموزش و تربیت چهره‌به‌چهره و نفر‌به‌نفر، با اهمیت‌تر از کارسازی انبوه است.

محمدیان، پرسشگری و مطالبه از خود را از دیگر ویژگی‌های اعتقادی آن مرحوم دانست و افزود: امیرحسین فردی، ساده حرف می‌زد، روان می‌نوشت و به شیوه بزرگان از مردم، برای مردم و بین مردم بود.

محمدیان افزود: فردی، با شناخت زمان و فرصت‌ها، قبل از سبقت منحرفان، به‌کمک پدیده‌های نو به تربیت فرزندان مبادرت ورزیده بود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در خاتمه به انتخابات و حماسه بزرگ سیاسی اشاره کرد و افزود: رأی ما ورای اینکه به چه کسی باشد، رأی به جمهوری اسلامی ایران است. رأی ما به نظامی است که فرصت‌های طلایی را برای مردم ایران خلق کرده است، رأی ما به نظام دینی است که مردم‌سالاری دینی را برای مردم ما فراهم کرده است. لازم است با دوری از اختلاف سلایق و نظرها و با اجتماع و تمرکز در یک نقطه، بنیانی مرصوص بسازیم.

تاریخ خبر: 
چهارشنبه, 22 خرداد, 1392

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.