فاطمه سلام الله علیها نشان حقانیت تفکر شیعی در شناسایی جانشین پیامبر صلی الله علیه و آله است

نور خبر: فاطمه سلام الله علیها نشان حقانیت تفکر شیعی در شناسایی جانشین پیامبر صلی الله علیه و آله و سند مظلومیت اهل بیت علیهم السلام است.

در مراسم سوگ فاطمی در مسجد نور که با رعایت پروتکلهای بهداشتی و ذکر مصائب صدیقه‌ی کبری سلام الله علیها برگزار شد، استاد محمدیان امام مسجد نور با نقل روایت نبوی مبنی بر شناسایی امام برحق در هر عصر و زمانی اظهار کرد، حدیث “من مات و لم یعرف امام زمانه مات میتة الجاهلیة” یا “میتة جاهلیة” از احادیث مورد قبول تمام فرق اسلامی اعم از شیعه و سنی و متفق علیه است. از طرف دیگر همه‌ی فِرَق به ایمان و عظمت شخصیت فاطمه‌ی زهرا علیها سلام معترف و او را بضعةالنبی و بر حسب روایت نبوی رضایت او را رضایت الهی می‌دانند.
آیةالله محمدیان اضافه کرد حال می‌توان این پرسش را طرح کرد که آیا حضرت زهرا علیها سلام، امام زمان خود را می‌شناخت؟ و آیا امام خود را به دیگران نیز معرفی کرده است؟!
یقیناً هیچ‌کس از اصحاب و تابعین و علما و فقها و اهل دیانت نمی‌توانند بگویند که آن بانوی بزرگوار نسبت به امام برحق جاهل بوده و او را نمی‌شناخت ،چرا که لازمه‌ی این سخن اتهام کفر و مرگ جاهلی به آن بزرگوار است!! لذا باید اعتراف کرد که ایشان امام خود را می‌شناختند. اما این امام کیست ؟ آیا همان شخصی است که سقیفه او را معرفی کرده و اطرافیانش با او بیعت کرده‌اند ؟! اگر او باشد پس چرا فاطمه سلام الله علیها از او و هم پیمانانش اظهار نارضایتی و ناخشنودی می‌کند و بر علیه آنان معترض می‌شود؟! یا نه، فاطمه علیها سلام امام بر حق را کسی می‌شناسد که رسول‌خدا صلی‌الله علیه و آله او را در غدیرخم معرفی کرده است؟ پاسخ این پرسش دلیل ادعای ماست که فاطمه سلام الله علیها نشان حقانیت تفکر شیعی در شناسایی جانشین پیامبر صلی الله علیه و آله است و علی علیه السلام عهده دار امامت و وصی پیامبر است. بی اعتنایی به این مهم و پشت سر انداختن حدیث ثقلین و حدیث غدیر و ناشنیدن احتجاج فاطمی و ندیدن اعتراض او بر انحراف سقیفه ،موجب مظلومیت اهل بیت و خسارت جبران ناپذیر امت اسلام در طول تاریخ شده است.
استاد محمدیان یاد آورشد همین حدیث لزوم معرفت امام زمان ،سند احتجاج مرحوم علامه‌ی امینی رضوان الله علیه در مباحثه با برخی علمای اهل سنت در حجاز و موجب اسکات آنان شده‌بود.
این مراسم با ذکر مصائب و توسل به آن بانوی بزرگوار و دعا برای رفع فتنه ها و دفع بلایا و شفای بیماران و امنیت و عزت همه مسلمانان و طلب علو درجه و رحمت برای شهدا به ویژه سردار دلها قاسم سلیمانی پایان پذیرفت.

منبع خبر:

تاریخ خبر: 
دوشنبه, 8 دى, 1399

نظرات

شهادت حضرت زهرا علیها سلام ، فریادگر همیشگی مظلومیت خاندان پیامبر در مصاف قومگرایی، قبیله سالاری و خودسری جاهلی است.

معرفت و محبت حضرت زهرا سلام‌الله علیها اکسیر ساخته شدن و کمال انسانی است ، او به حقیقت قران کوثر جاری خداوندی است که با نوشیدن معارف آن جان و دل انسان طراوت و پاکی می‌یابد.

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.