اندیشه‌های امام باید بر برنامه درسی و سند تحول آموزش و پرورش حاکم باشد

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: آموزش و پرورش خود را مکلف می‌داند که اندیشه‌های امام را در برنامه‌ها، نظریه‌های درسی جمهوری اسلامی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش حاکم کند.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان، رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در پانزدهمین نشست علمی بزم اندیشه اظهار کرد: مباحث بزم اندیشه مباحثی است که برای آشنایی اعضای سازمان پژوهش برگزار می‌شود. همه مردم از وزارت بهداشت مطالبه دارند و سوالات خود را در خصوص اقتصاد، سلامت، بهداشت و سیاست به این وزارتخانه مطرح می‌کنند اما گاهی یادشان می‌رود که تمام وزارتخانه‌ها باید از این وزارتخانه حمایت کنند.
وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش ترویج کننده تربیت است، گفت:‌ این وزارتخانه تنها از دست‌پخت سایر نهادها و سازمان‌ها بهره‌ می‌گیرد یعنی باید فرهنگ و تربیت در قسمت‌های مختلف جامعه شکل بگیرد و ما آن را در آموزش و پرورش ترویج کنیم.
محمدیان ادامه داد: اما متاسفانه اکنون ما به رکود کم تحرکی رسیدیم یعنی آموزش و پرورش به این نتیجه رسیده که خود باید به سراغ صاحبنظران برود و از آرا و نظرات آنها بهره‌مند شود و امروز خوشحال هستیم که از آرا و اندیشه‌های حضرت امام از زبان راوی صادق ایشان حجةالاسلام والمسلمین سید حسن خمینی بهره‌مند می‌شویم.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: ما خود را مکلف می‌دانیم که اندیشه‌های امام باید بر برنامه‌ها، نظریه‌های درسی جمهوری اسلامی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشراف حاکم باشد.
تاریخ خبر: 
چهارشنبه, 29 دى, 1395

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.