آینده رشته های فنی وحرفه ای تضمین شده است

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش وپرورش گفت: بسیاری از خانواده ها فرزندان خود را به سمت رشته های نظری سوق می دهند و از رشته های فنی وحرفه ای که آینده آنها تضمین شده است، غفلت می کنند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین محی الدین بهرام محمدیان روز چهارشنبه در نشست علمی بزم اندیشه در زاهدان تصریح کرد: مهارت آموزی دانش آموزان و دانشجویان باید مورد توجه تمام نهادهای آموزشی باشد.
وی ادامه داد: نهادهای آموزشی کشور باید به سمت مهارت آموزی حرکت کنند تا بتوانیم برای جوانان ایجاد اشتغال کنیم.
وی تاکید کرد: دانش آموزان دوره نظری حداقل باید یک مهارت را فرا گیرند.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی کشور گفت: کسانی که می خواهند به مهندسی برسند باید از طریق فنی و حرفه ای وارد شوند.
حجت الاسلام محمدیان اظهار داشت: برای سوق دادن دانش آموزان به رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش باید در سطح کشور کارهای فرهنگی انجام شود که متاسفانه در این زمینه عقب هستیم.
وی افزود: سوق دادن دانش آموزان به رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.
وی خاطر نشان کرد: باید به سمت سرمایه گذاری در رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش پیش برویم.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: قانون تشکیل شورای فنی و مهارتی در آموزش و پرورش در مجلس به تصویب رسیده است که امیدواریم این مرکز هرچه سریعتر ایجاد شود.
حجت الاسلام محمدیان اظهار داشت: استاندارد سازی آموزشی برای بهره وری مناسب باید مورد توجه باشد.
وی بیان کرد: هدف آموزش و پرورش دستیابی به مراتبی از حیات طیبه است که برای رسیدن به این هدف شکوفایی فطرت نیاز است.
معاون وزیر آموزش و پرورش آمادگی این وزارتخانه را برای تجهیز هنرستان های فنی و حرفه ای و کارو دانش سیستان و بلوچستان با هدف افزایش میزان بهره وری اعلام کرد.
وی اظهار داشت: تجهیز هنرستان های کار و دانش و مراکز فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان با هدف شناسایی ظرفیت های این استان به منظور ایجاد اشتغال انجام می شود.
وی بیان کرد: چابهار بهترین ظرفیت اشتغالزایی را دارد بنابراین ضروری است تا مراکز فنی و حرفه ای و هنرستان های کار و دانش سیستان و بلوچستان توجه خاصی به این امر داشته باشند.
حجت الاسلام محمدیان افزود: مزیت های نسبی سیستان و بلوچستان باید همواره مورد توجه مراکز فنی و حرفه ای برای بهره گیری از این ظرفیت ها در زمینه اشتغالزایی باشد.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: هنرستان ها و مراکز فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان باید به سمت بهره گیری از ظرفیت های این استان سوق داده شوند.
حجت الاسلام محمدیان اظهار داشت: مراکز کار و دانش پس از شناسایی ظرفیت های بالقوه سیستان و بلوچستان زمینه های بهره گیری از آنها را فراهم کنند.
به گزارش ایرنا در این آیین شماری از نفرات برتر مسابقات پژوهش و کارآفرینی سیستان و بلوچستان تجلیل شدند.
سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود.

تاریخ خبر: 
چهارشنبه, 6 دى, 1396

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.