عدم یکپارچه نگری به عناصر تربیتی
محمدیان در گفتوگو با کارشناسان برنامهریزی درسی ضمن تأکید به توجه کامل مفاد به سند تحول و برنامه درسی ملی هشدار داد، عدم یکپارچهنگری به عناصر تربیتی و نگاه متوازن به ساحتهای آموزشی موجب رشد کاریکاتوری دانشآموزان میشود.
دکتر محمدیان یادآور شد تربیت یکپارچۀ عقلی،ایمانی، علمی و عملی و اخلاقی دانشآموزان باید بهگونهای باشد که بتوانند با درک موقعیت خود نسبت به خویشتن؛ خداوند، انسانهای دیگر و نظام آفرینش و شناختن تواناییها و استعددهای خویش به اصلاح مستمر موقعیت فردی و اجتماعی خویش بپردازند و به شایستگیهای بایستۀ انسانی منطبق با نظام معیار دست یابند.
معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: بسترهای مناسب این رشد و تعالی همان حوزههای یازده گانه یادگیری است که باید در دورههای آموزش عمومی و متوسطه از هیچکدام از آنها نباید غفلت کرد.
محمدیان با انتقاد از کم توجهی به برخی از حوزههای یادگیری همانند فرهنگ و هنر، تربیت بدنی، تفکر و حکمت و قرآن معارف اعلام کرد، رشد علمی تنها از مسیر حفظ فرمولها و قواعد دانشهای تجربی یا ریاضی نیست. حفظ زایل شدنی است، علم و تجربه اندوختنی و ماندگار است. وی یادآور شد هنر و ادبیات ذهن و روح را صیقل دهند، معارف و حکمت اندیشه را بارور میسازد و اخلاق و سلامت روحی و بدنی لازمۀ حیات معقول و طیبۀ انسانی است. لذا معلمان و مدیران بهویژه خانوادهها باید از این مهم غفلت نکنند.
حجتالاسلام والمسلمین محمدیان همچنین به فعالیتهای پرورشی اشاره کرد و گفت: امروز که نزدیک به هفته تربیت و تأسیس نهاد پرورشی هستیم ضمن گرامیداشت خاطره شهید باهنر و رجایی و همۀ شهدای امور تربیتی انتظار میرود مربیان پرورشی و معاونت فرهنگی و تربیتی با مطالعه گذشته و آیندهنگری و آیندهنگاری به دور از افراط و تفریط همۀ دانشآموزان را در یک برنامهریزی جامع رنگین کمانی تحت پوشش قرار دهد و تربیت در ساحتهای مطرح شده سند تحول بهصورت یکپارچه دیده شود.
دکتر محمدیان یادآور شد تربیت یکپارچۀ عقلی،ایمانی، علمی و عملی و اخلاقی دانشآموزان باید بهگونهای باشد که بتوانند با درک موقعیت خود نسبت به خویشتن؛ خداوند، انسانهای دیگر و نظام آفرینش و شناختن تواناییها و استعددهای خویش به اصلاح مستمر موقعیت فردی و اجتماعی خویش بپردازند و به شایستگیهای بایستۀ انسانی منطبق با نظام معیار دست یابند.
معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: بسترهای مناسب این رشد و تعالی همان حوزههای یازده گانه یادگیری است که باید در دورههای آموزش عمومی و متوسطه از هیچکدام از آنها نباید غفلت کرد.
محمدیان با انتقاد از کم توجهی به برخی از حوزههای یادگیری همانند فرهنگ و هنر، تربیت بدنی، تفکر و حکمت و قرآن معارف اعلام کرد، رشد علمی تنها از مسیر حفظ فرمولها و قواعد دانشهای تجربی یا ریاضی نیست. حفظ زایل شدنی است، علم و تجربه اندوختنی و ماندگار است. وی یادآور شد هنر و ادبیات ذهن و روح را صیقل دهند، معارف و حکمت اندیشه را بارور میسازد و اخلاق و سلامت روحی و بدنی لازمۀ حیات معقول و طیبۀ انسانی است. لذا معلمان و مدیران بهویژه خانوادهها باید از این مهم غفلت نکنند.
حجتالاسلام والمسلمین محمدیان همچنین به فعالیتهای پرورشی اشاره کرد و گفت: امروز که نزدیک به هفته تربیت و تأسیس نهاد پرورشی هستیم ضمن گرامیداشت خاطره شهید باهنر و رجایی و همۀ شهدای امور تربیتی انتظار میرود مربیان پرورشی و معاونت فرهنگی و تربیتی با مطالعه گذشته و آیندهنگری و آیندهنگاری به دور از افراط و تفریط همۀ دانشآموزان را در یک برنامهریزی جامع رنگین کمانی تحت پوشش قرار دهد و تربیت در ساحتهای مطرح شده سند تحول بهصورت یکپارچه دیده شود.
منبع خبر:
تاریخ خبر:
چهارشنبه, 6 اسفند, 1393
- 2351 مرتبه بازدید
نظر دهید