جزییات تغییر کتابهای چهارم و هشتم برای سال تحصیلی جدید

محی الدین بهرام محمدیان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب گفت: در پایه چهارم برای سال تحصیلی 94-93 کتابهای ریاضی، هدیه آسمانی و مطالعات اجتماعی جدید التالیف است و مابقی کتابها تغییرات کلی همسو با برنامه درسی ملی دارند.

وی افزود: همچنین در پایه هشتم به فراخور تالیف کتابهای جدید پایه هفتم در دروس زبان انگلیسی، عربی، تفکر و سبک زندگی، مطالعات اجتماعی و کار و فناوری نیز جدید التالیف است. سایر کتابهای این پایه غنی سازی محتوایی خواهد شد.

محمدیان درباره آموزش کتابهای جدید التالیف پایه های چهارم و هشتم به معلمان توضیح داد: آموزش معلمان کتابهای جدیدالتالیف حضوری و نیمه حضوری است اما آموزش کتابهایی که غنی سازی محتوایی می شوند، حضوری نیست و معلمان می توانند آموزشها را به صورت غیرحضوری به شیوه مطالعاتی و یا آموزشهای مجازی فرا گیرند.

محمدیان همچنین در پاسخ به اینکه آیا تالیف کتابهای چهارم و هشتم به پایان رسیده است، توضیح داد: تالیف کتابها به اتمام رسیده و کتابهای پایه چهارم ابتدایی و هشتم در تاریخ 15 شهریورماه همزمان با سایر کتابهای همه پایه‌های تحصیلی توزیع می شود.

صدا و سیما هنوز مجوز تبلیغات خود را به ما ارائه نداده است

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در بخش دیگری از گفتگوی خود با خبرگزاری مهر درباره اینکه آیا صدا و سیما اعلام کرده مجوز تبلیغات کتابهای کمک آموزشی غیراستاندارد را از کدام بخش آموزش و پرورش گرفته است، گفت: در ماههای پایانی سال گذشته مدیر بازرگانی صدا و سیما اعلام کرد که مجوز این تبلیغات را از آموزش و پرورش گرفته و ما از آنها خواسته ایم تا مجوز را به ما ارائه دهند، اما آنها هنوز هیچ مجوزی به اموزش و پرورش ارائه نداده اند و همچنان منتظر هستیم.

رشد سپید برای دانش آموزان نابینا منتشر می شود

محمدیان همچنین از انتشار نشریه ای جدید با عنوان "رشد سپید" خبر داد و گفت: در ادامه چاپ سلسله نشریات رشد، تصمیم گرفته ایم که رشد سپید را ویژه دانش آموزان نابینا منتشر کنیم تا دانش آموزان کم بینا و نابینا نیز به جمع مخاطبان نشریات رشد بپیوندند.

به گفته معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش، این نشریات برای دبستانی‌ها منتشر می‌شود و هدف ما این است که با قیمت ارزان به دست مخاطب برسد و از توزیع خوبی هم برخوردار باشد.

وی درباره اینکه آیا از سال تحصیلی جدید این نشریه در اختیار دانش آموزان نابینا قرار می گیرد، گفت: در تلاش هستیم تا در مهر 94-93 نسخه های آزمایشی نشریه "ایران سپید" را منتشر کنیم.

منبع خبر:

تاریخ خبر: 
سه شنبه, 26 فروردين, 1393

نظرات

کتاب فرهنگ و هنر پایه هشتم تغییر خواهد کرد؟
آیا پایه هشتم اصلا هنر دارند؟ اگر دارند چند ساعت؟
برای معلمان هنر دوره حضوری برگزار خواهد شد یا خیر؟

Pages

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.