تجهیز کتابخانه های دبیرستان ها با کتاب های اسناد لانه جاسوسی

حجت الاسلام و المسلمین دکترمحی الدین بهرام محمدیان در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، در پاسخ به این سوال که سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی برای آشنایی دانش آموزان با تاریخ صدر اسلام چه اقدامی کرده است؟ اظهار کرد: در کتاب تاریخ معاصر به گوشه هایی از تاریخ روابط ایران و کشورهای استعمارگر پرداخته و این نهضت دیده شده است.

وی ادامه داد: کتاب تاریخ معاصر در خصوص مبارزه با استعمارگران، آشنایی با فعالیت ها و جنایت های کشور های خارجی مطالبت مفیدی برای دانش آموزان بیان کرده است.

رئیس سازمان پژوهش وبرنامه ریزی آموزشی افزود: مقام معظم رهبری راهبرد و استراتژی جدیدی را برای ما نشان دادند مثلا اسناد لانه جاسوسی به عنوان یک سند آموزشی درسی ارائه شود.

محمدیان عنوان کرد: در کتاب تاریخ معاصر گوشه ای به اسناد لانه جاسوسی و جنایت آمریکا توجه و اشاره شده است اما اینکه این موضوع به عنوان سند درسی باشد اکنون به نتیجه رسیده است.

وی تصریح کرد: تاکنون 3 جلسه کارشناسی برگزار کردیم که برای این راهبرد چه راهکارهایی را می توان پیش بینی کنیم. باید کتابخانه های دبیرستان ها با کتاب های اسناد لانه جاسوسی تجهیز شود. این اولین اقدام است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: فهرست نویسی توصیفی از اسناد لانه جاسوسی را برای آشنایی با محتوای این لانه انجام می دهیم همچنین یک سیر مطالعاتی از اسناد لانه جاسوسی را تدوین می کنیم.

وی همچنین بیان کرد: با این اقدامات می توانیم برنامه درسی از این موضوع استخراج کنیم تا این موضوعات به صورت تلفیقی در کتب درسی ارائه شود.

تاریخ خبر: 
شنبه, 29 آبان, 1395

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.