ارائه اسناد لانه جاسوسی و مبانی آمریکاستیزی به دانش آموزان

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور از تدوین درس «آشنایی با اسناد لانه جاسوسی و مبانی آمریکاستیزی ملت ایران» در قالب کتاب تاریخ معاصر برای پایه دوازدهم خبر داد.

حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان در بازدید از غرفه خبرگزاری مهر، در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با اشاره به توصیه های رهبر معظم انقلاب در خصوص آشنایی دانش آموزان با اسناد لانه جاسوسی و مبانی آمریکاستیزی ملت ایران، افزود: در همین راستا پیش از این چهار سیاست از سوی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور اعلام شده بود که بر مبنای آن برای سال تحصیلی آینده در کتاب تاریخ معاصر پایه دوازدهم، اسناد لانه جاسوسی و ریشه های آمریکاستیزی و آمریکاهراسی را مطرح می کنیم.

وی ادامه داد: سابقه آمریکاهراسی ملت ایران در این کتاب به دانش آموزان معرفی می شود و همچنین سابقه ایران هراسی که آمریکایی‌ها نسبت به کشور ما دارند در این کتاب ارائه خواهد شد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور تاکید کرد: اینکه چرا ملت ایران با آمریکا مخالف شد و اسناد لانه جاسوسی که شهادت بر این مطالب دارد، در کتاب پایه دوازدهم تدریس خواهد شد. همچنین کلیدواژه هایی به دانش آموزان می دهیم تا بتوانند با تکیه بر آن در همه زمینه ها از اسناد موجود در رابطه با دشمنی آمریکا با ملت ایران استفاده کنند.

بهرام محمدیان با اشاره به نزدیک شدن به ۱۳ آبان اضافه کرد: یک کتاب جامع هم از سوی انتشارات مدرسه در دست تدوین داریم که به زودی منتشر می شود و می تواند پشتیبان معلمان برای همین درس در پایه دوازدهم باشد. همچنین چند جلد کتاب در انتشارات مدرسه از طرف دفتر انتشارات کمک آموزشی با همین محتوا و در قالب کتابهای جیبی منتشر خواهد شد. ۱۰ شماره از این کتاب‌ها در قالب اسنادی که می تواند برای دانش آموزان مفید باشد آماده ارائه به دانش آموزان شده است.

وی گفت: از دیگر فعالیت‌های آموزش و پرورش برای آشنایی دانش آموزان با مبانی آمریکا ستیزی ملت ایران، اینفوگرافی اتفاقات لانه جاسوسی در طول ۴۴۰ روز، در مجله رشد به طور مستمر تدوین شده که با انتشار آن کمک زیادی به دانش آموزان برای روشن شدن مباحث مرتبط با اسناد لانه جاسوسی خواهد شد.

منبع خبر:

تاریخ خبر: 
چهارشنبه, 10 آبان, 1396

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.