۴ راهکار برای ورود اسناد لانه جاسوسی به نظام تعلیم و تربیت

حجت الاسلام و المسلمین محی الدین بهرام محمدیان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان درباره ی بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر ورود اسناد تسخیر لانه جاسوسی در کتب درسی گفت: موضوع اسناد لانه جاسوسی یک راهبرد جدید است که مقام معظم رهبری بیان کردند، صادقانه باید بگویم که تاکنون به این موضوع عطف توجه نکرده بودیم که اسناد لانه جاسوسی را در کتاب های درسی وارد کنیم.

وی افزود: موضوع تسخیر لانه در کتاب های درسی وجود دارد، اما اسناد در کتب درسی آورده نشده است، پس از اینکه مقام معظم رهبری این راهبرد را ابلاغ کردند، با همکاران خود چند جلسه برگزار کردیم که چه کارهایی برای اجرایی کردن این راهبرد می توان اتخاذ کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان تصریح کرد:4 راهکار برای اجرایی کردن این راهبرد به نظر ما رسیده است که البته جلسات را برای رسیدن به راهکار مطلوب ادامه خواهیم داد.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به راهکارها گفت: یکی از راهکار ها این است که اسناد لانه جاسوسی را در کتابخانه های مدارس در دسترس دانش آموزان قرار دهیم تا دانش آموزان در مطالعات و پروژه ها از آن استفاده کنند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش وپرورش ادامه داد: دومین راهکار این است که به صورت موضوعی یک کتاب شناسی طراحی و تدوین کنیم که مشخص شود که در این اسناد چه موضوع هایی مطرح شده است و فهرست های اسناد وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: راهکار سوم، ورود به کتاب آموزشی است که بخشی از این اسناد به تناسب موضوع در کتاب های درسی وارد شود، می توانیم برای نمونه جریان نفوذ و دشمن شناسی را از طریق این اسناد به صورت موضوعی بیان کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان گفت:بخشی از این اسناد در مجلات رشد که به مناسبت ها تولید می شود آورد شود.

وی تاکید کرد: این 4 راهکار در دستور کار ما است و این راهبرد بر روی میزکار سازمان پژوهش و برنامه ریز آموزشی وزارت آموزش وپرورش قرار گرفته است و به صورت جدی پیگیری می شود.

تاریخ خبر: 
يكشنبه, 23 آبان, 1395

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.