سیاه نمایی بد است، خوش خیالی را هم ترویج نمی کنیم

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، دکتر محمدیان در مراسم پایانی جشنواره عکس رشد که صبح امروز در تالار ایران فرهنگستان هنر برگزارشد، با بیان این مطلب که در گذشته پیام ها به کمک نقاشی، شعر، کنایه، طنز و... به مخاطب منتقل می شد و امروز به کمک هنر عکاسی امکان انتقال رنگ، اندازه، ظرافت و پیچیدگی های ذهن به به مخاطبان فراهم شده است.

وی با اشاره به تجربیات خود از کار با دوربین لوبیتل، افزود: پیدایش دوربین های دیجیتال انقلابی در عکاسی ایجاد نموده است که تنوع و تکثر و تخصص طلبی تنها یکی از ابعاد آن است و باید کار با این دوربین ها را با شیوه علمی فراگرفت.

دکتر محمدیان خلاقیت، تنوع، تهور و کسب مهارت را از ضروریات عکاس حرفه ای برشمرد و اضافه نمود: امتیاز مهم عکس بر رسانه های مکتوب شکار فرصت های مناسب، تثبیت و ماندگار سازی آن در قالب عکس می باشد.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را کشف و شناسایی استعدادها، معرفی آثار، استفاده از آن در کتاب های درسی و مجلات رشد که به دیده شدن عکس و ماندگاری آن کمک می کند عنوان کرد.

سیاه نمایی بد است و خوش خیالی را نیز ترویج نمی کنیم.

معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش در تحلیلی کوتاه از چند دوره برگزاری جشنواره عکس رشد، در یک جمع بندی اظهار کرد: برداشت من حاکی از آن است که خوشبختانه حرکت جشنواره رو به جلو بوده و از سیاه نمایی های دهه اول انقلاب(که رسم شده بود بیشتر نارسایی ها و زشتی ها به تصویر کشیده شود) به سمت واقع گرایی سوق پیدا کرده و نشان می دهد کنار مدرسه کپری ، عشق معلمی ومدارس هوشمند نیز داریم.

وی با تاکید بر این مطلب که هنر مند واقع گرا نه بدبین است که جز سیاه نمایی تصویری نداشته باشد و نه خوش خیال که نقص های احتمالی را نبیند. بلکه هنر مند واقع نگر(رئال)تلاش می کند با به تصویر کشیدن مجموعه ای از زیبایی ها، به نارسایی ها نیز توجه نماید.

تاریخ خبر: 
دوشنبه, 10 آبان, 1395

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.