نهمین جشنواره هنری عکس رشد برگزیدگانش را شناخت

به گزارش خبرگزاری فارس، آیین اختتامیه نهمین دوره‌ جشنواره هنری «عکس رشد»، با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین محی‌الدین بهرام‌محمدیان معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش آموزش و پرورش، محمد ناصری دبیر جشنواره، حسن غفاری داور بخش عکس آموزشی، امروز در تالار ایران فرهنگستان هنر برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محی‌الدین بهرام‌محمدیان معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش آموزش و پرورش، تصویر را زبان گویای روایت شمرد و اظهار داشت: زبان تصویر زبانی است که انسان‌ها از گذشته‌های دور می‌توانستند عواطف، احساسات و مسایل اطراف خود را روایت کنند.

وی داشتن تخصص را لازمه پیشرفت دانست و افزود: در گذشته اگر کسی پزشک می‌شد، بسیاری از امراض را درمان می‌کرد اما رفته رفته، لزوم تخصص در رشته‌های مختلف مشهود شد، به طوری که امروزه رشته‌های تخصصی فراوانی در پزشکی وجود دارد. در عکاسی نیز همین امر وجود دارد و می‌بینیم که امروزه عکاسان در رشته‌های گوناگونی چون عکاسی صنعتی، هنری ، خبری و غیره فعالیت می‌کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: لزوم پیشرفت نیاز به معیارهایی دارد که علاوه بر تخصص، بحث تبحر و تجربه نیز مطرح است و می‌بینیم که رقابت بسیاری در آن وجود دارد که موجب رشد و ارتقاء دانش بشری است.

حجت‌الاسلام ‌محمدیان به اهداف برگزاری جشنواره رشد اشاره و ادامه داد: هدفی که در آموزش و پرورش دنبال می‌کنیم، اهداف تربیتی است. برگزاری جشنواره از دو جنبه به ما کمک می‌کند؛ نخست آنکه عکس‌های حوزه تعلیم و تربیت را شناسایی کنیم که موجب تحقق اهداف‌ تربیتی می‌شود؛ دوم آنکه عکاسی را به عنوان هنر و مهارت به دانش‌ آموزان آموزش دهیم.

وی در همین زمینه افزود: شناسایی عکاسان برتر در این حوزه و معرفی آنان برای همکاری در بخش‌های مختلف نیز برای ما بسیار مهم و پر اهمیت است و برگزاری این جشنواره در این امر نیز به ما کمک می‌کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش به تفسیر نگاه عکاسان پرداخت و افزود: نگاه عکاسان ما نباید سیاه نمایی باشد. یعنی هرجایی که به لحاظ اقتصادی پایین‌تر باشد، هر چیزی که بدتر باشد، انتخاب کند و تصویر برداری نماید. درست است ما در کشور خود کلاس‌های کپری، کانکسی و امثال آنرا داریم ولی اگر از مسایل را سوژه خود قرار می‌دهد، در کنارش عشق و علاقه معلم و دانش‌آموزان را که در حال آموزش و یادگیری هستند را نیز نشان دهد، اینها باید در کنار هم منعکس‌ شوند.

وی در ادامه به ارتقاء سطح کیفی و نگاه عکاسان به ویژه در بخش دانش آموزی اشاره و خاطرنشان کرد: امروز من عکس‌هایی در میان عکس‌های دانش آموزی دیدم که با نگاه و دیدگاهی خوب عکاسی شده بودند و فکر می‌کنم اگر این جشنواره به دور پانزدهم خود برسد، آثاری را مشاهده کنیم که یک سرو گردن از آثار امروزی بالاتر باشند.

محمدیان در پایان سخنان خود تمرین و ممارست را موجب ارتقاء دانش کیفی شمرد و گفت: همچنان که ما در ضرب‌المثل‌های خود داریم که کار نیکو کردن از پر کردن است، توصیه می‌کنم که تمرین و ممارست موجب پیشرفت و ارتقاء سطح کیفی در تمامی زمینه‌هاست و امروز من از تمامی دانش آموزان می‌خواهم که در هر کاری که می‌خواهند انجام دهند بسیار تلاش کنند.

تاریخ خبر: 
دوشنبه, 10 آبان, 1395

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.