توزیع کتاب‌های درسی متوسطه اول و دوم در کتابفروشی‌ها/ توزیع کتب پایه دهم از امروز

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش امروز در همایش توجیهی برنامه پروژه ملی مهر که در ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار داشت: امسال 140 عنوان کتاب درسی شامل کتاب‌های درسی، کتاب راهنمای معلم، رسانه‌هایی مانند بر فراز آسمان و رشد فنی و حرفه‌ای تهیه شده است.

وی افزود: آموزش مدرسان در تهران در حال پیگیری است و همین موضوع را در استان‌ها باید انجام دهیم زیرا 60 درصد آموزش‌ها باید در شهریور و 40 درصد در مهرماه انجام شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان با بیان اینکه توزیع کتاب‌های درسی از 15 شهریور ماه آغاز شد خاطرنشان کرد: کتاب‌های پایه دهم از 20 شهریور یعنی امروز وارد کتابفروشی‌های کشور شد و واحدهای نظارت مشغول بررسی توزیع کتاب‌های درسی هستند.

وی افزود: کتاب‌های دوره ابتدایی و فنی و حرفه‌ای از طریق مدارس توزیع می‌شود اما آنچه از طریق کتابفروشی‌ها توزیع می‌شود، کتاب‌های دوره اول و دوم متوسطه است.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه پایه دهم امسال تغییر برنامه درسی دارد اما پایه‌های سوم و پیش‌دانشگاهی مانند سال گذشته خواهند بود، گفت: برخی کتاب‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش که تدریس آنها مربوط به نیمه دوم سال است با تأخیر به مدارس ارسال می‌شود.

وی در خصوص اینکه سوال می‌شود چطور کتاب‌های درسی که به تازگی تولید شده است توسط ناشران کمک‌آموزشی اکنون روانه بازار شده است، گفت: این موضوع به این دلیل است که چند سالی می‌شود فایل کتاب‌های جدید‌التألیف را روی پورتال قرار می‌دهیم و فایل این کتب از سه ماه قبل روی پورتال قرار داشت و آنها از این فایل استفاده می‌کنند.

تاریخ خبر: 
شنبه, 20 شهريور, 1395

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.