توزیع کتب درسی از ۱۵ شهریور و اعلام عناوین کتب جدید التألیف

حجت الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در خصوص وضعیت چاپ و توزیع کتب درسی برای سال تحصیلی 95 ــ 94 اظهار داشت:‌ کتب دو پایه پنجم و نهم جدیدالتألیف هستند و کنار کتب، راهنمای معلم و نرم‌افزارهای آموزشی نیز تولید شده است، همچنین در ایام تابستان، دوره‌های آموزشی کتب جدید التألیف برای معلمان برگزار می‌شود.

وی افزود:‌ بخش عمده‌ای از کتب درسی از چاپ خارج و در استان‌ها توزیع شده‌اند و کتاب‌های جدید التألیف نیز به‌زودی به زیر چاپ خواهند رفت و از تاریخ 15 شهریور توزیع کتاب‌های درسی دوره متوسطه اول و دوم از طریق کتابفروشی‌‌ها انجام می‌شود، اما کتب درسی دوره ابتدایی و شاخه فنی و حرفه‌ای توسط مدارس انجام می‌شود، همچنین دانش‌آموزان دوره پیش‌دانشگاهی از اول تیر می‌توانند کتب درسی خود را به‌صورت اینترنتی خریداری کنند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در پاسخ به این موضوع که برخی معلمان و خانواده‌ها نسبت به سختی کتب درسی و مشکلات یادگیری دانش آموزان معترضند، گفت: برخی مشکلات در سال اول تدریس کتب جدید التألیف طبیعی است چرا که برخی خانواده‌ها و معلمان با کتاب‌های جدید به‌خوبی آشنا نیستند. به همکاران خود توصیه می‌کنم که در دوره‌های آموزش ضمن خدمت کتب درسی شرکت کنند، همچنین معلمان پایه پنجم و نهم جلسات مشترکی را با خانواده‌ها داشته باشند تا خانواده‌ها با کتب درسی جدید آشنا شوند. هم‌اکنون روش تدریس کتب درسی تغییر یافته و بسیاری از خانواده‌ها از روش‌های جدید مطلع نیستند.

وی درخصوص عناوین کتب جدید التألیف در سال تحصیلی 95 ــ 94 گفت:‌ در پایه چهارم برای دو درس علوم و هدیه‌‌های آسمان کتاب جدید التألیف داریم و در پایه پنجم برای دروس فارسی بخوانیم، فارسی بنویسیم، ریاضی، علوم، هدیه‌های آسمان،‌ تعلیمات اجتماعی و کار و فناوری کتب جدید التألیف داریم، همچنین در پایه نهم در دروس ادبیات فارسی، ادبیات فارسی انشا، کار و فناوری، ریاضی، علوم، دینی پیام‌های آسمان، مطالعات اجتماعی، هنر،‌ انگلیسی،‌ عربی، قرآن و آمادگی دفاعی کتب جدید التألیف داریم.

حجت الاسلام محمدیان گفت:‌کتب پایه پنجم و نهم به‌صورت آزمایشی اجرا می‌شود و در سال تحصیلی 95 ــ 94 اگر معلمان، کارشناسان و صاحب نظران نسبت به کتب جدید التألیف نظراتی داشتند،‌ این نظرات جمع‌آوری شده و در سل تحصیلی 96 ــ 95 در کتب این دو پایه تحصیلی اعمال می‌شود.

تاریخ خبر: 
شنبه, 16 خرداد, 1394

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.