بهای کتاب های درسی 70 درصد افزایش یافت

حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش ایرنا افزود: سال گذشته این افزایش قیمت بین 30 تا 40 درصد بود که امسال به دلیل بالارفتن قیمت ارز و به دنبال آن قیمت کاغذ، شاهد این تغییرات بوده ایم.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به اینکه برخی کتاب ها در پایه های چهارم، هفتم و هشتم همراه با سی دی و نرم افزار آموزشی ارایه شده است، این افزایش قیمت از 70 درصد نیز بالاتر رفته است.

محمدیان افزود: دولت همانند سال های قبل یارانه را برای کتاب های درسی اختصاص داده اما از آنجا که نرخ ارز آزاد شده، این مساله بر بالا رفتن قیمت کاغذ و به دنبال آن کتاب ها نیز تاثیرگذار بوده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه میانگین قیمت کتاب ها از 30 هزار ریال بالاتر نیست، تصریح کرد: شبکه توزیع کتاب های درسی برای دوره اول و دوم متوسطه از طریق کتابفروشی ها از 15 شهریور ماه کار خود را آغاز کرده است و کتاب های دوره ابتدایی نیز در مدارس تحویل دانش آموزان می شود.

محمدیان زمان تحویل کتاب های درسی پایه اول ابتدایی را همزمان با برگزاری جشن شکوفه ها عنوان کرد و گفت: در روزهای اول مهر نیز کتاب های درسی سایر پایه ها از جمله فنی و حرفه ای و کار دانش نیز در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

وی یادآورشد: در سال تحصیلی جدید 964 عنوان کتاب در شمارگان 125 میلیون نسخه به دانش آموزان تحویل می شود که 90 عنوان از این کتاب های درسی همراه با سی دی و نرم افزار آموزشی است.

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: واحد ارزشیابی و پی گیری و رسیدگی به شکایات نیز فعالیت خود را آغاز کرده تا هر گونه تخلف در شبکه توزیع کتاب های درسی در سراسر کشور را رصد و پی گیری کند.

* برخورد باچاپخانه ها

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: با چاپخانه هایی که کتاب های درسی با کیفیت بالا تولید نکنند برخورد خواهیم کرد.

محمدیان افزود: البته باید در نظر داشت که کتاب های درسی به دلیل قطع بزرگ و استفاده نادرست دانش آموزان زودتر فرسوده می شوند که در این رابطه نیز باید فرهنگسازی صورت گیرد تا بچه ها از این یار مهربان به درستی نگهداری کنند.

تاریخ خبر: 
دوشنبه, 24 شهريور, 1393

نظرات

دیروز کتابهای پسر کلاس اول ابتدایی را درجلسه ای که مدرسه شان ترتیب داده بود مبلغ 189هزار تومان داده ام این خیلی گران است!!!

سلام علیکم قیمت کتابهای درسی همان است که در پشت جلد کتابها درج شده است. در صورت دریافت إضافی می توانید ، شکایت کنید . مگر اینکه در مدرسه با رضایت خود کتابهای دیگری را تهیه کرده باشید . البته این کار را ما توصیه نمی کنیم و استفاده ی غیر منطقی از منابع کمک آموزشی را سودمند نمی شناسیم.

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.