ممنوعیت ورود کتب کمک آموزشی فاقد مجوز به مدارس

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در سومین روز از سی و سومین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش کشور با اشاره به رویکردهای تولید بسته‌های آموزشی اظهار داشت: بسته‌هایی با عناوین فرهنگی ـ تربیتی، هویت انقلابی، اسلامی و ایرانی، سبک زندگی، تفکر و خلاقیت، دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت، سیاست‌های جمعیتی، سیاست‌های زیست‌محیطی و توجه به ادبیات و رسم‌الخط فارسی از مواردی هستند که در تهیه و تولید کتب درسی مورد توجه قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به تولید کتب درسی در کشور خاطرنشان کرد: در هر سال 130 میلیون جلد کتاب درسی با 1150 عنوان تولید می‌شود و امسال برای پایه دهم 140 عنوان کتاب درسی جدید تألیف شده است.

وی افزود: مجلات رشد آموزش و پرورش با 46 عنوان و 40 میلیون تیراژ در منطقه خاورمیانه رقیب ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان با اشاره به شبکه ملی مدارس ایران تصریح کرد: تنها شبکه آموزشی فارسی‌زبان کشور، شبکه ملی مدارس ایران است که روزانه حدود 100 هزار بازدیدکننده دارد؛ لوح‌های فشرده بر فراز آسمان، مکمل کتاب‌های درسی است که حدود 13 هزار نفر در خصوص این لوح‌ها آموزش‌های لازم را سپری کرده‌اند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بازار آموزش و پرورش بسیار جاذبه دارد و هر کسی به دنبال سود بردن از این بازار است، گفت: بخیل نیستیم و هر کسی می‌خواهد منتفع شود، اما به شرطی که به سیستم ضربه نزند؛ محتواهای آموزشی و کتب کمک‌آموزشی اگر مجوز و استاندارد داشته باشد خوب است و اگر نداشت، اجازه ورود به مدارس ندارد.

وی در پایان با اشاره به تدوین محتوای آموزشی برای پیش‌دبستانی‌ها اظهار کرد: استان‌ها می‌توانند تولید محتوا برای پیش‌دبستانی‌ها داشته باشند، اما باید از سازمان پژوهش مجوز دریافت کنند.

کلیدواژه:

تاریخ خبر: 
چهارشنبه, 20 مرداد, 1395

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.